Mango accelera el seu creixement. La multinacional de moda barcelonina va finalitzar el 2024 amb unes vendes "històriques" de 3.339 milions d'euros, la qual cosa suposa un 7,6% més respecte a 2023, mentre que el benefici net es va situar en 219 milions d'euros, la qual cosa representa un 27% més. Pel que fa a l'ebitda, la multinacional va assolir els 636 milions al seu últim exercici, un 19% més que el 2023. Així ho han comunicat aquest dilluns Toni Ruiz, president i conseller delegat de Mango, Margarita Salvans, directora financera del grup i Daniel López, director d'expansió i franquícies de la multinacional, durant la presentació dels resultats de Mango de l'exercici 2024, la primera després de la mort del fundador de la companyia, Isak Andic.
Respecte a la inversió, la companyia de moda va invertir 219 milions d'euros, dels 600 milions previstos en el seu pla estratègic fins al 2026, en reformar i obrir nous comerços en l'últim exercici, entre ells l'icònic edifici vermell de la Diagonal. A més, la multinacional també va invertir en noves tecnologies i en millorar les seves instal·lacions a Catalunya. En aquest sentit, els directius també han posat el focus en l'increment de la capacitat logística i en l'aposta per la sostenibilitat. "Estem en el millor moment de la història", ha remarcat el president i conseller delegat de la firma, Toni Ruiz.
De fet, en els darrers cinc anys, la companyia ha reflectit "importants millores en els seus indicadors financers", segons Salvans, amb un increment acumulat del 40% en la seva facturació.
"El projecte de Mango llueix amb més força que mai"
Al llarg de l'any passat, l'empresa va obrir més de 260 botigues, "la qual cosa suposa una obertura pràcticament cada dia laboral", ha assenyalat López, alhora que ha recordat que compten amb prop de 2.850 punts de venda en més de 120 mercats. La facturació del canal físic va assolir el 2024 pràcticament els 2.200 milions d'euros, mentre que el segment online aporta un terç de les vendes de la companyia, amb una facturació de prop de 1.100 milions d'euros.
"El 2024 vam continuar reforçant la nostra proposta de valor, vam invertir a millorar el nostre parc de botigues i seguim invertint cada dia per portar Mango a una nova etapa de creixement. El projecte de Mango llueix amb més força que mai i estem convençuts que les pàgines més brillants de la nostra història estan encara per escriure", ha destacat Ruiz.
Woman es va mantenir com el principal pilar del negoci de Mango, representant el 79% de la facturació total, mentre que la línia masculina, Kids i Teen van registrar una "forta evolució". "Aquestes línies mostren creixements en facturació per sobre de la mitjana i augmenten la seva contribució al total de la facturació de la companyia, amb el 21% restant", ha recordat López.
Pel que fa a l'internacional, el negoci a l'exterior representa el 78% dels ingressos totals de la firma. Els països amb un major volum de facturació l'any 2024 van ser Espanya, França, Turquia, Alemanya i els Estats Units, seguits per Itàlia, Regne Unit i Portugal.
Obertura pel segment de la llar
Com a novetat, el director d'expansió de la multinacional ha parlat de Mango Home, la línia de llar de la companyia. La firma obrirà el mes d'abril la seva primera botiga 'estand-alone' al món, ubicada en el número 586 de l'avinguda Diagonal de Barcelona, a prop de la plaça Francesc Macià. La idea de l'empresa és obrir 4 establiments més aquest any, tots ells a Espanya. "És una proposta molt diferencial, ve a aportar una cosa nova al mercat. És un procés d'apuntalar la proposta de valor i aquest serà un any de testar el mercat al país", ha indicat López. Així, aquesta primera botiga de la firma ocuparà una superfície de prop de 400 metres quadrats i s'emmarca en el Pla Estratègic 4E 2024-2026, amb el que la companyia busca reforçar el seu posicionament al sector de la llar i "millorar l'experiència de compra" tant als canals físics com digitals.