Mango creix en retail. El gegant de moda barceloní, que aquest dilluns va presentar els resultats anuals corresponents a l'exercici 2024, va anunciar un benefici net de 219 milions d'euros, un 27% més, i una facturació "històrica" de 3.339 milions d'euros. En la seva aposta per seguir incrementant punts de venda arreu del món i continuar atraient clients, la multinacional catalana va treure pit de la seva nova línia enfocada a la llar: Mango Home. Ubicada en el número 586 de l'avinguda Diagonal de Barcelona, just al costat de Francesc Macià, l'empresa de moda obrirà les portes el mes vinent del primer local comercial centrat en roba i complements per la llar, un vertical que va inaugurar l'any 2021. 

"Aquesta obertura és un pas clau en l'evolució de Mango Home. Volem que els nostres clients visquin l'experiència de dissenyar la seva llar i que puguin apreciar la qualitat dels nostres productes, que reflecteixin el seu estil i personalitat. Aquest espai està pensat per inspirar i consolidar la nostra visió de llar, amb una oferta diferencial basada en disseny, qualitat i sostenibilitat", va destacar Núria Font, directora de Mango Home, abans de la presentació dels resultats. Així, el primer local comercial de Mango Home, que obrirà a l'abril, comptarà amb 400 metres quadrats de superfície, "oferint als clients una experiència de compra immersiva". 

Aposta pel "disseny, la qualitat i l'artesania"

Pel que fa a la distribució de la botiga, aquesta tindrà dues entrades i la idea és que totes segueixin la mateixa consonància: una entrada enfocada a la part de vaixella i l'altra a la part de tèxtil. A més, el local tindrà diverses estances, recreant en tot moment una llar amb un saló, una habitació, un bany i un espai enfocat als més petits. A més, amb el llançament de Mango Home, la firma catalana també posarà a la venda 7 fragàncies que es podran comprar en diferents formats com ara ambientadors, mikados o sabons. "La nostra llar és el lloc on construïm records. A Mango Home volem ajudar els nostres clients a crear espais únics, amb peces pensades per a emocionar i durar en el temps. Aquesta botiga és el reflex del nostre compromís amb el disseny, la qualitat i l'artesania", va agregar Font.

A més, des de la companyia preveuen obrir 4 botigues més de Mango Home a Espanya aquest 2025 i "testejar" durant aquest curs com es troba aquest vertical al país i com l'acull el client nacional. "Mango Home va néixer amb l'ambició de traslladar l'estil de vida mediterrani a l'interiorisme i com a resposta a l'esperit amfitrió del seu fundador, que volia que tothom se sentís com a casa a les botigues Mango", va agregar aquest dilluns Font, amb la idea que la botiga de la capital catalana sigui la primera, però que l'expansió sigui constant.

Presentació de resultats de Mango 2024
Presentació de resultats de Mango 2024

Pla estratègic de Mango

Aquesta obertura s'emmarca en el Pla Estratègic 4E 2024-2026 de Mango, amb el qual la companyia busca "reforçar el seu posicionament en el sector de la llar i millorar l'experiència de compra en els seus canals físics i digitals". Aquest pla està format per quatre palanques: Elevate, Expand, Earn i Empower, amb el qual l'empresa preveu aconseguir una facturació superior als 4.000 milions d'euros el 2026 "mitjançant una proposta de valor diferencial, amb un fort impuls de l'expansió i amb la millora de les vendes al parc de botigues existent i en el seu canal en línia". En paraules de Toni Ruiz, president i conseller delegat del negoci, “estic convençut que el Pla 4E ens ajudarà a enfortir la relació amb els nostres clients, consolidar el nostre model de negoci i crear valor de forma sostinguda, reforçant-nos com a empresa de referència en el sector”.

Respecte als resultats de l'exercici 2024 comunicats aquest dilluns, la multinacional de la moda va qualificar "d’excel·lents" les xifres aconseguides i va treure pit de la inversió realitzada de 219 milions d'euros, destinada sobretot a l’obertura i reforma de botigues -de fet, n’ha obert 260, pràcticament una cada dia feiner-, la tecnologia i l’ampliació de la seva capacitat logística. “Estem en el millor moment de la història”, va destacar Ruiz, que va afegir que “tenim un full de ruta molt clar i no hem deixat de repetir que el projecte de Mango llueix i batega amb més força que mai i estem convençuts que les pàgines més brillants de la nostra història encara s’han d’escriure”, va sentenciar el directiu.