El grup tèxtil Mango ha assolit les 40 botigues pròpies als Estats Units i n'obrirà dos més en les setmanes vinents amb l'objectiu de tancar el 2024 amb una xarxa de 42 establiments. Aquesta estratègia s'emmarca en el pla de creixement dissenyat per la marca de moda fins a 2026 i que preveu disposar de 65 botigues i 1.200 empleats als Estats Units a finals de 2025. Entre 2024 i 2025, Mango invertirà més de 70 milions de dòlars als Estats Units, únicament a noves tendes.
"Aquest èxit representa un moment d'orgull per a tot l'equip de Mango i reafirma el nostre compromís amb el mercat nord-americà, un pilar fonamental en la nostra estratègia global" afirma el director d'expansió i franquícies de Mango, Daniel López. "Assolir les 40 botigues és un testimoni de la feina i la dedicació dels nostres empleats, així com de la bona acollida de la nostra proposta de valor diferencial per part dels nostres clients als Estats Units, un mercat clau per a nosaltres i que està creixent a doble dígit", segons ha comentat la companyia en un comunicat. La companyia persegueix que Amèrica del Nord sigui un dels tres principals mercats del grup en termes de facturació. El 2023, les vendes globals del grup Mango van ser "històriques" per valor de 3.100 milions d'euros, un 15% anual més, i un benefici net de 172 milions, més, del doble del registrat el 2022.
Per proveir el mercat nord-americà, Mango ha posat en marxa recentment el seu segon centre logístic deslocalitzat als Estats Units, a la costa oest, a prop de Los Angeles. Amb una superfície de 12.000 m² i un volum de 20.000 operacions diàries, el centre dona ocupació a un centenar de persones i la previsió és que proveeixi 13 estats de la costa oest i del centre del país. Aquestes instal·lacions se sumen al centre logístic deslocalitzat que Mango va inaugurar el 2022 a la costa aquest, en l'estat de Pennsylvania. Les instal·lacions, que donen servei al negoci online de la companyia en la major part del país, compten amb una superfície de 30.000 m², assoleixen les 50.000 operacions diàries i ocupen 300 persones.
Vint anys, 65 botigues
Mango és present als Estats Units des de 2006. L'empresa va iniciar el seu pla d'expansió als Estats Units el 2022 amb l'obertura de la flagship store de Mango, situada en el 711 de la Cinquena Avinguda de Nova York, un dels carrers comercials més exclusius del món, com a punt de partida. Entre les obertures més destacades es troben l'arribada als estats de Washington, Illinois i Nevada amb tendes a Seattle, en Bellevue Square, el centre comercial per excel·lència del nord-oest del Pacífic; Michigan Ave, una de les principals avingudes comercials de Chicago; i el centre comercial Fashion Show Las Vegas.
Per continuar creixent, la marca de l'empresari Isak Andic se centrarà en el desembarcament per primera vegada en els estats de Connecticut, Arizona, Ohio, Oregon i Louisiana. A més, la companyia augmentarà la seva presència a Califòrnia, amb especial focus a la zona de San Francisco, i a Texas amb una botiga a Houston Galleria. Totes aquestes obertures incorporaran el concepte d'establiment d'inspiració mediterrània New Med. La companyia també ha llançat el seu programa de fidelització omnicanal Mango likes you, que té per objectiu crear vincles més estrets amb els seus clients a través d'experiències relacionades amb els valors de la marca: sostenibilitat, cultura i comunitat.