La marca tèxtil de moda Mango ha elegit una segona start-up perquè entri a formar part de la seva acceleradora Mango StartUp Studio. Es tracta de Payflow, una empresa emergent que s'ha especialitzat en la gestió de salari sota demanda i retribució flexible. És a dir, l'usuari pot cobrar el seu sou amb total flexibilitat rebent la retribució corresponent als dies treballats fins al moment en què se sol·licita, la possibilitat d'estalviar mitjançant guardioles virtuals automatitzades i formar-se financerament a través de classes interactives en la seva app.
La inversió de Mango, de la qual no ha transcendit l'import, s'instrumentalitza mitjançant un crèdit participatiu convertible, que podrà convertir-se en capital social en el moment que hi hagi una nova ronda de finançament, i representa l'entrada de Payflow en un programa d'acceleració que contribuirà a desenvolupar i expandir el seu model de negoci. Ara com ara, Payflow opera a Espanya, Colòmbia, el Perú i Portugal i compta amb més de 500 clients a nivell global i al voltant de 300.000 usuaris a la seva plataforma. La firma va ser creada el 2020 per Avinash Sukhwani i Benoit Menardo i des del seu llançament ja ha passat per l'acceleradora YCombinator, ubicada a Silicon Valley, i va tancar el gener de 2022 una ronda de finançament de vuit milions d'euros, en la qual va participar el fons espanyol Seaya Ventures (inversor de Glovo, Cabify i Wallbox) i estrangers com Cathay Innovation.
Mitjançant el procés d'acceleració de Mango StartUp Studio, els emprenedors podran també extreure aprenentatges de la seva proposta de valor gràcies a una prova de concepte desenvolupada en un dels territoris on opera Mango, a més de rebre sessions d'assessorament i mentorització per part de professionals de la companyia en àrees com la gestió de persones o el coneixement de mercat, segons ha informat la marca de moda.
Mango va llançar la seva acceleradora l'abril de 2022 per potenciar la innovació de la marca, detectar noves oportunitats de creixement i participar en el desenvolupament de noves tecnologies. Payflow és la seva segona inversió, després d'anunciar l'octubre passat la seva entrada en la start-up de sostenibilitat especialitzada en revenda d'excedents de teixits, Recovo. Fundat el 2021, per Mónica Rodríguez, procedent del departament de producte de Bershka, i Marta Iglesias, ex de Tropicfeel i de Stradivarius, aquest marketplace té per objectiu donar sortida als excedents industrials de teixit, filatures i materials de producció.
Mango StartUp Studio cerca empreses i idees en fase de desenvolupament per dur a terme inversions de capital llavor que aportin innovació a la cadena de valor de la indústria de la moda i millorin l'experiència dels clients, i contribueixin al desenvolupament de models de negoci. La tecnologia i la sostenibilitat són dues àrees d'interès prioritàries de l'acceleradora, així com totes les fases de la cadena de valor, de la creació de producte a la distribució, passant pel sourcing.
En funció de la naturalesa del projecte que dugui a terme l'empresa emergent a la qual acompanya Mango en el seu desenvolupament, el servei de coworking pot realitzar-se a la seu central de Mango a Palau-solità i Plegamans (Barcelona) o en el seu centre logístic de Lliçà d'Amunt, així com en l'Innovation Center de Mango situat al districte 22@ de Barcelona. Els emprenedors també opten a cursos de formació. En aquest cas, Mango col·labora amb IESE Business School, adaptant la formació a les circumstàncies i necessitats de cada projecte, aportant així un valor afegit al programa d'acceleració.