La multinacional catalana Mango intensifica el seu pla d'expansió al Regne Unit amb més de 20 obertures previstes per aquest 2024. El creixement de la companyia de la família Andic se centra a Londres i Escòcia, encara que també destaca la seva implantació, per primera vegada, a diverses ciutats d'Irlanda del Nord i del centre i sud d'Anglaterra.
Daniel López, director d'expansió i franquícies, subratlla que el Regne Unit és "un dels mercats més prioritaris" per al creixement internacional de Mango. Afegeix que "l'augment de la presència a Londres i la nostra arribada aquest any a algunes ciutats on fins ara no hi érem consolidaran la marca i ens ajudaran a reforçar-la internacionalment".
La companyia preveu quatre obertures a Londres per a aquest any, que s'afegiran a la inauguració el febrer passat d'una botiga en el complex comercial Windsor Yards, en ple centre històric de Windsor, a prop del castell de Windsor. Mango també potenciarà la seva presència a Escòcia amb obertures a Glasgow i Edimburg. I també estan impulsant el seu mercat als Estats Units, on preveuen tenir 50 botigues a finals d'aquest any.
Les noves botigues de Mango incorporaran el concepte d'inspiració mediterrània New Med. En un comunicat, indiquen que la sostenibilitat i la integració arquitectònica són la clau d'aquest nou disseny que concep les botigues de Mango com una "casa mediterrània".
Magnituds al Regne Unit
Mango està al Regne Unit des de 1999. El 2021, la companyia va reforçar la seva presència al país amb l'obertura d'una nova flagship store a Oxford Street, a Londres, i altres tres botigues a Manchester, Edimburg i Derbi. El 2022, va ampliar la seva presència al nord amb un punt de venda a Glasgow Fort, el principal centre comercial i de lleure de la ciutat, també en el centre comercial Bluewater a Dartford, el cinquè més gran del país, així com en el Battersea Power Station de Londres. A finals d'any, la companyia va obrir la seva primera botiga a Newcastle, situada en el centre comercial Eldon Square.
L'any passat, Mango va obrir més de 10 botigues principalment al sud i centre del país a grans ciutats com Bristol, Londres, Manchester o Leeds. Destaca l'establiment a Westfield Stratford City, un dels centres comercials més grans del Regne Unit. A més, la companyia va arribar per primera vegada a Brighton amb una botiga de 470 metres quadrats en el centre comercial Churchill Square.
A tancament de l'exercici 2023, Mango comptava amb 60 punts de venda al país, incloent botigues pròpies, franquícies i corners a grans magatzems, a més de tenir presència digital a través del seu propi canal online i altres marketplaces.
Mango va tancar el 2023 amb unes xifres "històriques" de 3.100 milions d'euros en vendes, un 15% anual més, i un benefici net de 172 milions, més del doble del registrat el 2022, quan es va situar en 81 milions d'euros. El març passat, la marca va presentar el seu pla estratègic per als propers tres anys (2024-2026) per superar els 4.000 milions de vendes i doblar de nou els resultats, Per a aconseguir-ho, planegen una inversió de 600 milions d'euros, 500 noves botigues –a més de la reforma de 150 a tot el món– i l'increment de la plantilla en un 30%, amb el que superaran els 20.000 empleats al final del pla.