"Boom. Aviat a Barcelona tindrem nova flagship de Mango, a l'avinguda Diagonal 514. Arriba la moda a Tusset". Aquesta és la publicació de Carlos Vila, director d'expansió de Mango que ha publicat a Linkedin. El número de carrer fa referència a l'antic local que tenia Habitat i va tancar les seves portes en plena crisi de la marca, però també de les marques de mobles i llar que havien estat una de les grans identitats d'aquest part de l'Avinguda Diagonal de Barcelona des de la dècada dels vuitanta. El relleu de Mango ja es va confirmar fa tres mesos, però ara ja es coneixen nous detalls. 

D'entrada, Mango preveu obrir la primavera del 2025, però aquesta inaguració es podria avançar molt abans. De l'altra, per mantenir el caràcter genuí d'aquesta part de Barcelona, la línia podria apostar per dedicar l'espai a la línia de dona, però també de la llar, coneguda com a Mango Home. Novament, el mateix Vila ho confirma a través de la xarxa social assegurant que pot ser una bona idea tenint en compte que també, ben aprop d'aquest número de carrer, hi ha un Zara Home. Molts dels especialistes i nostàlgics de la Barcelona referent en mobles de disseny, troben a faltar una aposta més personalitzada en aquesta línia de negoci i allunyada de les grans marques de retail. D'aquesta manera, Mango no descartaria fer una picada d'ullet i aprofundir en aquest sector que, tot just ara, comença a explorar.

Mango Home
Mango Home

Els plans per a Mango Home

Mango sempre ha intentat explorar nous camins. Un dels més exitosos darrerament és Mango Teen, dedicat als més menuts de la casa. En aquesta línia, acaben d'obrir un Mango Teen a Vigo, carrer Príncipe 45, de 170 metres quadrats. A l'altra banda dels exemples hi ha Mango Violeta, dedicada a les talles grans que no va tirar endavant amb els èxits que s'havien plantejat. I, ara, irromp Mango Home. Nuria Font, fins ara directora del negoci de franquícies a Mango, ha assumit des d'aquest mes de juny la direcció de la línia de la llar. Creada el 2021, Mango Home ha aconseguit en els seus dos primers anys de vida més que duplicar-ne la mida. La seva oferta de producte està disponible actualment en 5 punts de venda físics multilínia a ciutats com Madrid, Barcelona i Saragossa, a més de 32 mercats online, principalment a Europa i Estats Units. Al llarg dels dos primers anys de vida, Mango Home ha reforçat la seva proposta de valor diferencial ampliant i diversificant la seva oferta. Mango Home, que va començar el 2021 amb una col·lecció tèxtil, va incorporar el passat any noves categories de productes tant de decoració com de parament per completar l'oferta de totes les estances de la casa (saló, menjador, dormitori i bany).    

L'icònic Metro 3

Així doncs, aquest Mango Home que també compartirà protagonisme amb la línia de dona, té fins a 2.000 metres quadrats per fer-ne ús en un dels edificis més emblemàtics de la Diagonal, l'Edifici Metro 3. Per això, Mango pot apostar per la línia de mor, Mango Home i fins i tot Mango Teen. Construït entre el 1982 i el 1989, per l'Edifici Metro 3 han passat tota mena d'oficines i botigues, va ser dissenyat per Correá Milà Arquitectes, el seu color vermell fort és un dels icònics de l'avinguda més llarga de la capital catalana que dona cantonada amb el carrer Tuset. Amb una superfície total de 9.664m², l'edifici està envoltat de restaurants, comerços, cafeteries i altres serveis. La gestió actual de tot l'edifici va a càrrec del grup inversor Merlin que ofereix, pels interessats en les oficines de cada planta, serveis extres com garatge, vestidors, pàrquing de patinets i bicicletes, consergeria 24 hores i manteniment.