La cadena de moda Mango ha triat Londres per internacionalitzar la seva línia de roba per a joves adolescents. La primera botiga de gran format, 230 metres quadrats, per a aquesta línia, s'ha obert a Fouberts, a prop de Carnaby, "un dels districtes més vibrants del centre de la ciutat londinenca", ha manifestat la companyia. Aquest salt internacional, que és un dels eixos del pla d'expansió de la marca de Palau-solità i Plegamans, continuarà aquest mateix estiu amb una botiga a Andorra, en el centre comercial Illa Carlemany d'Escaldes.

"La inauguració de la primera botiga Mango Teen en l'àmbit internacional marca un punt d'inflexió per continuar inspirant i portant la nostra passió per la moda al públic juvenil", explica Berta Moral, directora de Mango Kids i Teen. "El Regne Unit és un dels mercats més rellevants en el món de la moda internacional i, per tant, un mercat clau per a Mango i el desenvolupament de totes les seves línies per consolidar una oferta global que dona resposta a tots els segments, des de dona, fins a home, nens i adolescents", afegeix la responsable de l'estratègia d'aquesta línia. És per això que, també, és el Regne Unit una prioritat en l'expansió de totes les col·leccions de la marca Mango, amb la previsió d'obrir més de 20 establiments el 2024. El creixement de la companyia de la família Andic se centra a Londres i Escòcia, encara que també destaca la seva implantació, per primera vegada, a diverses ciutats d'Irlanda del Nord i del centre i sud d'Anglaterra.

Interior de la nova botiga de Mango Teen, a Londres. / Mango

Creixement exponencial

Mango Teen, que va néixer el 2021 de la mà del canal online a 50 mercats i en tendes pop ups del grup, aporta conjuntament amb Mango Kids el 8% de les vendes del grup (3.100 milions d'euros el 2023), i va registrar un creixement anual en valor proper al 20%. Tres anys després del seu llançament, la línia per a adolescents preveu un creixement exponencial tancant l'exercici amb al voltant de 25 punts de venda -a prop del doble que 2023- i presència a 95 mercats a través del canal multilínia i en online.

Entre les obertures a les principals ciutats d'Espanya destaca l'arribada per primera vegada aquest abril a Eivissa i a Màlaga, on la companyia ha inaugurat un establiment de dues plantes al carrer per als vianants Nou, en ple centre històric de la ciutat andalusa. La línia també desembarca per primera vegada en comunitats autònomes com Galícia, Astúries i Múrcia. Concretament als carrers Príncipe de Vigo i Uría d'Oviedo, entre d'altres.

Mango Teen també incrementarà la seva presència al País Basc, Andalusia i Catalunya, on ja compta amb botigues pròpies. Concretament, a Bilbao, Sevilla i a Barcelona, on la línia juvenil ha passat a ocupar el número 65 de passeig de Gràcia, on Isak Andic va obrir la primera botiga de Mango el 1984. El local, que fins ara era un punt de venda Mango Woman, s'ha reconvertit per allotjar una botiga exclusiva de Mango Teen de 400 m² de superfície de venda.

Totes les noves botigues tindran el concepte d'inspiració mediterrània New Med, que encarna l'esperit i la frescor de la marca. La sostenibilitat i la integració arquitectònica són claus en aquest nou disseny, que concep la tenda Mango com una llar mediterrània amb diferents estances en les quals predominen els tons càlids i els colors neutres, combinats amb materials tradicionals, artesanals, sostenibles i naturals, com la ceràmica, la tosca, la fusta, el marbre, l'espart i la pell.