Mango trepitja l'accelerador al continent asiàtic. La firma catalana dirigida per Toni Ruiz ha assolit els 85 punts de venda a l'Índia, pràcticament triplicant la xifra que tenia al país a tancament del pandèmic any 2020. Aquest país asiàtic s'ha convertit en un dels focus clau de creixement internacional de l'empresa a Àsia i és el territori del continent amb més nombre de punts de venda de Mango.

La companyia desenvolupa el seu pla d'expansió a l'Índia des de fa pràcticament una dècada de la mà del seu partner local, Myntra, un dels principals actors al sector de la moda al país. "Myntra és el partner perfecte de Mango per reforçar la nostra aposta per l'Índia, un dels mercats més importants en la nostra estratègia d'internacionalització. Segons totes les previsions, en els anys vinents aquest país serà el tercer mercat consumidor del món i volem que Mango tingui una presència important allà, una cosa que només s'aconsegueix amb l'ajuda d'un partner local," ha assenyalat Daniel López, director d'expansió de Mango.

35 noves obertures a l'Índia

Per a aquest 2023, la multinacional de moda té l'objectiu de continuar accelerant la seva expansió a l'Índia amb l'obertura de més de 35 botigues, incloses dues flagship stores o macrobotigues a Bangalore i Ludhiana. Amb tot, Mango preveu tancar l'exercici amb una xarxa de més de 110 punts de venda al país i preveu reformar alguns dels negocis per adaptar-los al seu disseny d'inspiració mediterrània, New Med, un estil que ja està present en flagship stores de la marca a tot el món. Les dues noves flagship stores, que estaran ubicades al carrer Indiranagar Market, a la ciutat de Bangalore, i a Royalista Street, a Ludhiana, tindran dues plantes i oferiran les tres línies de Mango disponibles al país: Mango Woman, Mango Man i Mango Kids.

Més enllà de les noves obertures i com a part del seu pla d'expansió al país asiàtic, Mango ha posat en marxa el seu primer punt de venda Mango Man. La botiga, que obrirà aquest mes de gener al DLF Avenue Mall (un dels principals centres comercials de Nova Delhi), representa el llançament de la línia masculina a l'Índia, on fa aproximadament dos anys que l'empresa ja ofereix la seva línia Mango Kids (enfocada al públic infantil).

Aposta per Mango Man

Avui en dia, la línia de roba masculina de Mango compta amb més de 540 botigues a gairebé 75 mercats de tot el món, a més d'estar disponible al seu canal en línia. Aquesta línia ofereix peces contemporànies i a les seves campanyes ha comptat amb la presència de figures reconegudes com els jugadors de futbol Antoine Griezmann, Gerard Piqué, Zinedine Zidane, o els actors Adrien Brody o Andrés Velencoso. Mango Man va sortir a la llum el 2008 per oferir al públic masculí una línia de moda "contemporània i moderna". Segons apunten des de Mango, "el seu estil busca actualitzar clàssics de qualitat, aportant un toc de moda i adaptant les tendències a un estil senzill i urbà". 

La multinacional de moda creada per Isak Andic va aterrar el 1995 al continent asiàtic, quan va obrir un parell de botigues a Singapur i Taiwan. Més tard la marca catalana es va instal·lar a països com les Filipines, Tailanda, la Xina i l'Índia. En aquest últim territori compta amb botigues a les principals ciutats, inclosos Bombai, Nova Delhi, Chennai, Bangalore, Calcuta, Ludhiana, Ahmedabad, Hyderabad, Pune, Bhopal, Kochi i Surat, així com en els principals centres comercials i grans magatzems.

Expansió internacional

Durant el primer trimestre de 2022, Mango va assolir una facturació de 1.214 milions d'euros, un 24,8% més que en el mateix període de 2021, quan la companyia catalana va ingressar 973 milions d'euros. Al llarg del semestre, l'evolució de les vendes van seguir "el ritme de la recuperació de la normalitat social i de la situació geopolítica internacional" i la multinacional va registrar una evolució "positiva" en les principals geografies en les quals opera, amb excepcions com Rússia. En el primer trimestre de l'any passat, l'empresa va abandonar les seves operacions directes al mercat rus, duent a terme una provisió de 20 milions d'euros.

Mango va destacar durant la presentació dels resultats les geografies "clau" de territoris com Espanya, França, el Regne Unit i Itàlia, on té un "ambiciós" pla d'expansió, especialment al sud del país. També va destacar l'evolució de la companyia als Estats Units i l'Índia, amb la previsió d'assolir una xarxa de 40 establiments al país nord-americà el 2024. La firma barcelonina compta amb entorn de 2.600 punts de venda distribuïts pels cinc continents.