Mapfre continua perdent diners amb l'assegurança de cotxe. Les companyies s'han vist afectades per una forta pujada de costos a conseqüència de la inflació, i estan traslladant als seus clients aquestes pujades amb primes més altes. Les companyies d'assegurances ja van dur a terme una important pujada de preus el 2023, però la de l'IBEX confirma que aquest 2024 hi ha hagut i hi haurà noves pujades. "Estem immersos en una situació de falta de rendibilitat en el ram. I totes les entitats, ho diguin o no, estem apujant preus", confirmava Elena Sanz, consellera delegada de Mapfre Iberia durant la seva participació en els Cursos d'Estiu de l'Apie que se celebren a Santander.
El ram d'automòbils de Mapfre segueix en pèrdues. En el primer trimestre, la companyia d'assegurances ha aconseguit baixar la seva ràtio combinada un 1,1%, però encara està en el 105,3%, la qual cosa es tradueix en uns números vermells de 16 milions. Però espera que al llarg del 2024 el ram estigui ja en positiu.
"La veritat és que hi ha una inflació important per la cadena de valor i pels impactes geopolítics que està impactant en els preus", justificava. Mapfre treballa que el ram d'auto torni a ser rendible "com més aviat millor", no només pels clients, també pels accionistes, agregava. I per recuperar aquesta rendibilitat continuaran apujant preus.
"No fem pujades generalitzades, són personalitzades, depenent del client, del risc... Veiem client a client la seva situació actual i li apliquem les noves tarifes, però insisteixo, la pujada no és generalitzada", explicava Elena Sanz.
L'executiva aprofita també per comentar com evoluciona la hipoteca inversa que van llançar l'any passat juntament amb Banc Santander per a persones amb més de 65 anys. "Vam començar per Madrid d'una manera molt delimitada i seguim per altres zones d'Espanya també de manera delimitada", per exemple a Catalunya. La consellera delegada de Mapfre Iberia revelava que l'any passat es van vendre a tot el país unes 600 hipoteques d'aquest tipus per part de totes les entitats que les comercialitzen. Es tracta d'un producte no massiu, atesa la seva complexitat.
Aquest 2024 també se n'han venut unes 600 entre totes les entitats. "No és una cosa de volum, volem anar a poc a poc, veure si funciona bé i que s'entengui el producte", concloïa.