El Jutjat Mercantil número 1 de Barcelona ha completat la liquidació de l'empresa Antonio Miró, firma icònica de la moda barcelonina que en els seus millors anys va desfilar per les passarel·les més glamuroses del món. L'últim tràmit judicial va consistir en la revocació de l'administradora concursal, que es va encarregar del procés de liquidació, i en la declaració d'extinció de la societat, segons acaba de publicar el BORME. No obstant això, la marca Antonio Miró sobreviu a la desaparició de l'empresa original i a la del seu fundador, el dissenyador de moda Antoni Miró, mort el febrer de l'any passat a l'edat de 74 anys.

En el procés concursal, la societat Fashion Stores World es va adjudicar la unitat de producció d'Antonio Miró i la que va ser la seva directora general durant anys, Andrea Arquero, s'ha mantingut al capdavant de la marca. Aquesta ensenya continua sent un actiu de gran valor.

La nova Antonio Miró se centra en la gestió de llicències dels articles que porten aquesta marca i en la venda online, encara que també disposa d'una botiga física en el número 46 del carrer Enrique Granados, a Barcelona. Tenen plans per créixer en els dos canals de venda. Arquero assenyala que es proposen obrir una segona botiga física –"no hi ha una data fixada, però estem en ello"– i potenciar el negoci. No disposen de centres de producció tèxtil propis.

Al seu canal online ofereixen tota mena d'articles de moda masculina i femenina, fins i tot complements. Per exemple, ofereixen diversos tipus de vestits d'home a un preu de 499 euros.

El mateix eslògan

Mantenen la mateixa pàgina web i el mateix eslògan comercial –"No venem roba, venem un estil de vida"– de quan Antoni Miró Tintó (Sabadell, 1947-Barcelona, 2022) dirigia personalment aquesta firma de moda. En realitat, el fundador va abandonar la presidència i el consell d'administració de l'empresa que portava el seu nom el 2010. Ho va fer en companyia d'un altre conseller, l'industrial del tèxtil José María Arquero Pou. Arran de la seva retirada, dues filles d'aquest últim empresari, Nassia i Andrea Arquero, van prendre el comandament.

Precisament, Andrea Arquero va assumir la direcció general. També està al capdavant de dues immobiliàries familiars. Anteriorment, va ser auditora a PwC i consultora a Hays.

L'abril de 2021, l'empresa es va acollir a un concurs voluntari de creditors a causa de l'impacte de la pandèmia de Covid-19 i a un deute de 900.000 euros. En aquell moment, Antoni Miró encara conservava una participació del 30%.

Fill de sastre, Antoni Miró va crear aquesta marca el 1979. Va obrir botigues a les principals ciutats espanyoles i, fins i tot, a Tòquio, on tenia una gran acceptació com a dissenyador. Els seus models van participar en les grans desfilades de moda. Se'l recorda per dissenyar els uniformes de les cerimònies dels Jocs Olímpics de Barcelona de 1992. Després de la seva mort, l'anterior govern municipal que encapçalava Ada Colau li va concedir la Medalla d'Or al Mèrit Civil a títol pòstum.

També va destacar per les campanyes publicitàries en les quals van prendre part, com a models, personalitats alienes a la moda com Pep Guardiola, Alejandro Sanz, Ketama, La Fura dels Baus, Paco Rabanne, Jordi Moya, Sakamoto, John Malkovich, Loquillo, Daniel Brüll o Ona Carbonell.