Tropicfeel fa un pas més. La marca barcelonina de moda i complements serà l'encarregada de dissenyar el caçat oficialment llicenciat de la Copa Amèrica de Vela el 2024. Amb tot just set anys de vida, la start-up creada per Albert Espinós s'ha postulat per formar part de l'equipament oficial de l'esdeveniment esportiu, que celebrarà la seva edició número 37 del 22 d'agost al 20 d'octubre a Barcelona.

En aquest sentit, Tropicfeel ha aconseguit la llicència per dissenyar en exclusiva el calçat oficial de la competició i, amb motiu de la col·laboració, la firma ha reeditat dos dels seus icònics models de vambra en tres versions edició limitada per crear la col·lecció oficial de calçat de la Copa Amèrica 2024. A més, per celebrar l'arribada del trofeu mundial a Barcelona, Tropicfeel activarà diferents accions a la capital catalana durant aquests pròxims mesos.

Calçat de Tropicfeel per a la Copa Amèrica de Vela | Tropicfeel

Col·lecció oficial de calçat Copa Amèrica 2024

El calçat dissenyat per la marca per a aquesta ocasió inclou tres versions especials dels dos models de sabatilles més populars de la firma: SUNSET i ALL-TERRAIN. "Aquesta selecció inspirada en la ciutat de Barcelona destaca per la seva gran versatilitat, per la seva innovació i tecnologia d'assecatge extra ràpid i per l'elecció dels seus teixits, que les converteixen en el millor calçat per a les llargues i dures jornades de navegació que caracteritzen l'America's Cup", expliquen des de la companyia.

En paral·lel, i com a complement a la col·lecció, Tropicfeel ha dissenyat una edició especial de la motxilla waterproof daypack i la seva primera Tote Bag, seguint la línia de colors oficial de la Copa Amèrica. Ambdós models estaran disponibles a la seva pàgina web, a les seves botigues físiques, a les botigues oficials de la Copa Amèrica a Barcelona, i en diversos córners d'El Corte Inglés, entre altres localitzacions.

Calçat de Tropicfeel per a la Copa Amèrica de Vela | Tropicfeel

27 milions de facturació

L'empresa va tancar l'any 2023 amb una facturació de 27 milions d'euros, davant els 22 milions de l'any anterior. La companyia es va posicionar l'any passat en punts "clau" com els Estats Units, país que es va convertir en el seu principal mercat, ja que va suposar més del 20% de la seva facturació total, seguit per Alemanya, el Regne Unit i Espanya. La marca, que opera a 65 països en l'àmbit mundial, va vendre més de 351.000 productes el 2023. Per categories, el 47% va provenir de les vendes de calçat, un 43% de motxilles i accessoris, i el 10% restant de la venda de roba.

"El 2023 va ser un gran any per a la companyia. Vam aconseguir uns ingressos recurrents estables i la nostra presència i penetració als mercats internacionals cada vegada és més sòlida", va comentar Espinós després de la presentació dels resultats, que va agregar que "la tecnologia és i serà una de les claus del bon funcionament de la firma". Per a aquest 2024, l'empresa preveu un creixement de doble dígit en la seva facturació, així com un increment pel que fa a plantilla. Entre els seus plans de creixement hi ha el fet de passar de la cinquantena d'empleats als més 70 a finals d'any. D'altra banda, Tropicfeel continuarà apostant per la innovació als seus productes. Respecte al retail, després d'obrir un segon punt a la capital catalana i inaugurar el seu pop-up a Londres, des de Tropicfeel auguren obrir noves botigues físiques a Espanya aquest any i set locals més el 2025.