La marca de cotxes amb fàbrica a Barcelona Ebro confia a ser rendible a finals de 2025, després de només un any d'etapa al mercat. Fonts de la marca assenyalen a ON ECONOMIA que a finals d'any s'aconseguirà el punt d'equilibri o break even que suposa que el cost i els ingressos totals s'igualen. Aquest punt és quan una empresa acabada de llançar ja no té pèrdues i obre les portes a entrar en beneficis si les vendes continuen creixent. Arribar al punt d'equilibri pot tardar diversos anys en la majoria de les empreses, especialment si són industrials.
Perquè els ingressos permetin cobrir la totalitat dels costos de producció, Ebro ha de vendre uns 20.000 cotxes, un objectiu que el fabricant català considera factible ja aquest primer any. En la presentació del S800, el segon cotxe que arriba al mercat en tan sols dos mesos, Pedro Calef, CEOE d`Ebro, ha insistit en els bons resultats obtinguts fins ara que permeten parlar del llançament més ràpid al mercat espanyol, amb 435 cotxes en 60 dies. A finals de desembre es va posar a la venda el S700 i a mitjans de gener el S800, el model més gran de la gamma.

Tanmateix, per tancar el present any amb 20.000 cotxes matriculats cal vendre una mitjana de 2.000 cotxes al mes en el que resta d'any, una cosa amb què compten a Ebro gràcies a dos asos que guarden a la mànega: el desenvolupament de la xarxa i l'ampliació de la gamma.
Al desembre, la comercialització es va obrir amb 15 concessionaris operatius, que han possibilitat vendre 450 SUV entre els dos models. En aquests moments ja compten amb 40 punts de venda en marxa i durant el març s'ensumaran uns altres 10 més, amb els plans de tancar aquest any amb 80 concessionaris repartits per la geografia espanyola que cobriran el 98% de la població. Però les fonts consultades parlen fins i tot d'arribar a una xarxa de 100 o 105 en funció de l'evolució de les vendes, reforçant amb més concessionaris les grans ciutats.
La segona basa amb què jugarà la marca és un llançament de models inusitat per a una empresa nouvinguda al mercat. En dos mesos s'han començat a vendre dos models -S700 i S800- amb un mes de diferència, ambdós amb motors de gasolina de 1.600 CC que permeten 147 CV. En l'abril estaran a la venda les versions híbrides endollables que ja s'estan emprovant internament i que donaran una forta empenta a les vendes. Fonts de l'empresa assenyalen que nombrosos clients s'han apropat als concessionaris interessats per unes versions que prometen 90 quilòmetres d'autonomia, el que els fa mereixedors de l'etiqueta Zero, la mateixa que un elèctric cigar.
Híbrids endollables
Aquestes versions són determinants per a l'èxit d'aquest primer any d'Ebro. Primer, perquè contribuiran a ampliar les vendes -a la pràctica suposa ampliar la gamma a quatre models- i millorar la rendibilitat en ser productes de més valor afegit; i segon, compensaran les emissions de CO₂ de les versions gasolina el que permetrà al fabricant esquivar les multes milionàries que Brussel·les ha engegat aquest any per als fabricants que no rebaixin a 95 grams de CO₂ les emissions mitjanes de les seves vendes a Europa.
Però, a més de les versions més ecològiques del S700 i S800, llançaran el germà petit -el S400- a l'estiu, primer en la versió gasolina, i després en un híbrid normal, és a dir, no endollable, la motorització més sol·licitada al mercat espanyol. Es tracta d'una automòbil de volum, ja que és el segment més demanat. Des de la marca confien en el fet que les versions híbrides -tant les plug-in o endollables i les normals- suposin la meitat de les vendes d'aquest any.
Equilibri a la fàbrica
Però Ebro té la doble faceta de venedor i de fabricant de cotxes, amb una planta pròpia, situada a les antigues instal·lacions de Nissan a Barcelona. En aquest cas, els costos de la producció són més grans que els de la comercialització, per la qual cosa el punt d'equilibri exigeix fabricar més de 20.000 cotxes, per la qual cosa aquest 2025 no s'assolirà. No obstant això, les fonts consultades consideren que s'arribarà al llarg de 2026, ja que tampoc no es necessiten gaires cotxes més per aconseguir el break even. L'inici de la construcció del model de Chery, l'Omoda 5 després de l'estiu, permetrà assolir prou volum per superar la barrera de les pèrdues i començar a obtenir rendibilitat a les instal·lacions fabrils.
A més, per a l'any vinent la producció es reforçarà amb un nou model d'Ebro, encara secret, encara que se sap que serà un model petit, potser utilitari, i possiblement amb una versió elèctrica pura. I no es descarta que el grup Chery, soci d Ebro i propietària del 40% de la fàbrica, sumi a l'Omoda 5 de gasolina, noves versions i, fins i tot, altres models del grup xinès, com el Jaecoo 7 o el 8. O ambdues. En definitiva, les instal·lacions fabrils d'Ebro tenen capacitat per a 150.000 cotxes a l'any.
Oferta de llançament
El S800 inicia la seva ofensiva comercial amb una campanya de publicitat, ressaltant l'ADN espanyol de la marca i una oferta de llançament amb un descompte de 6.000 euros en el model Luxury. Així, segons ha anunciat el fabricant, es redueix de 38.990 euros a 32.990 si es finança a través de la financera del grup automobilístic. Una oferta que posa la versió més alta del model per sobre de la Premium, que si no es finança amb el banc oficial, tindrà un preu de 36.990 euros. Una oferta comercial que s'està utilitzant amb el S700.