Sfera, la firma de moda i accessoris d'El Corte Inglés, segueix amb la seva expansió fora d'Espanya i a tancament de 2023 es posicionava, un any més, com la marca pròpia del grup tèxtil amb una presència internacional més gran|important, ja que és present actualment a 17 països.

En concret, Sfera va tancar el 2023 amb un total de 524 punts de venda, el que suposa 34 espais més que el 2022, dels quals 166 són botigues|tendes pròpies, 287 franquícies i 71 córners (69 a Espanya i dos a Portugal), segons consta en la memòria anual del grup, que recull Europa Press.

Quant a les botigues|tendes pròpies, Mèxic compta ja amb 55 establiments de l'ensenya de moda, mentre que en règim de franquícia, Sfera té presència a Suïssa, amb 53 punts de venda; a Tailàndia, amb 43; i a Irlanda, amb 22, entre altres mercats.

A Llatinoamèrica, on la marca de moda compta amb una àmplia presència, destaquen Xile, amb 62 franquícies; Perú, amb 45; El Salvador, amb 13; i Guatemala, amb 10. També és present al Paraguai, Nicaragua, Costa Rica i Panamà.

Hi cal afegir una sèrie de franquícies que són presents en països de l'Orient Mitjà com a Emirats Àrabs i Qatar, mentre que al passat exercici Sfera va cessar la seva activitat a Grècia, on el 2022 comptava amb tres botigues pròpies.

D'aquesta forma, el gegant de la distribució nacional manté la seva aposta per la internacionalització de les seves marques pròpies, que ja es troben actualment presents a més de 30 països després d'aliar-se amb socis estratègics de cada país.

Així, la firma presidida per Marta Álvarez continua consolidant el seu posicionament internacional, incorporant més referències i noves categories en l'àrea de llar, que s'afegeixen a les ja existents en moda i alimentació.