L'exconsellera delegada de Bankinter i actual presidenta del banc, María Dolores Dancausa, ha invertit gairebé 250.000 euros en la compra d'accions de Puig Brands, companyia en la qual ocupa el càrrec de consellera. I ho ha fet en un context en el qual els títols del grup de luxe i perfumeria s'han deixat un 17,15% des que debutés|va debutar en Borsa|Bossa el mes de maig passat.

En concret, Dancausa ha aconseguit un paquet d'11.950 títols a un preu de 20,85 euros per acció, en una transacció datada aquest dimarts, 10 de setembre, segons consta en els registres de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) i recull Europa Press.

En aquests registres, a més de Dancausa apareix el secretari de Nomenaments i Retribucions de Puig Brands, Álavaro Sanz de Oliveda, que es va fer un dia abans, el 9 de setembre, amb un total de 1.000 accions de la companyia a un preu de 20,92 euros.

El grup de luxe i perfumeria Puig s'anotava aquest dimecres una pujada de gairebé el 0,6% passades les 14.00 hores, fins a intercanviar-se a un preu de 20,3 euros, amb una capitalització d'11.530 milions d'euros. D'aquesta forma, les accions de la companyia s'han desplomat un 17,15% des del seu debut en Borsa|Bossa, ja que el preu fixat per a la seva estrena borsària va ser de 24,5 euros.

El grup va obtenir un benefici net atribuït de 154 milions d'euros en el primer semestre de l'any, xifra un 27% inferior a la del mateix període de 2023. En aquest context, Puig ha atribuït el descens del seu benefici net als costos de caràcter excepcional derivats de la seva sortida a Borsa, així com a les despeses d'adquisicions i fusions i altres ajustaments, que han suposat un import de 84 milions d'euros després d'impostos.

L'ajustament principal ha estat la bonificació extraordinària en efectiu de 94 milions d'euros atorgada a tots els empleats de la companyia amb motiu del seu salt al parquet. No obstant això, el resultat net ajustat de Puig va créixer un 4,8% en el primer semestre de l'any, fins als 238 milions d'euros.

L'empresa cosmètica va assolir unes vendes netes de 2.171 milions d'euros en el primer semestre de l'any, un 9,6% més que en el mateix període de l'any passat.