King, el gegant de l'entreteniment interactiu darrere de jocs com Candy Crush, ha llançat Candy Crush Solitaire, el quart joc de la companyia que combina la versió del clàssic joc de cartes amb l'univers de Candy Crush. Darrere de l'èxit d'aquest nou llançament hi ha l'enginyera Marta Cortiñas, encarregada de la producció del joc. Des de Barcelona, la dissenyadora n'ha executat el desenvolupament i assegura que "ha estat un èxit mundial". Amb més de 13 anys a King, Cortiñas explica que Candy Crush Solitaire ofereix als jugadors un "repte mental estimulant", fusionant la jugabilitat clàssica del solitari TriPeaks amb nivells desafiadors, mecàniques innovadores i delicioses recompenses, mentre se submergeixen en l'univers sensorial i capritxós de Candy Crush, "que és la joia de la corona de la companyia".

"Volíem aprofitar la potència que té la marca amb l'objectiu de fer el món més divertit. Buscàvem completar la nostra cartera, seduir nous usuaris i ho hem aconseguit", argumenta la productora. Alhora, explica que abans de llançar el joc al mercat el testegen molt i observen els errors perquè, després del llançament, el marge d'errors sigui molt baix. "Amb Candy Crush Solitaire hem aconseguit reactivar la gent que s'havia donat de baixa, hem vist que s'han tornat a reenganxar i que amb aquest tipus de jocs els usuaris no tenen la sensació d'estar perdent el temps", confessa.

Així, Cortiñas confirma que Candy Crush no ha tocat sostre i que la clau de l'èxit del joc és la inversió que duen a terme cada setmana. "Tots els jocs tenen un equip darrere que genera noves pantalles, nivells i desafiaments. Oferim serveis a llarg termini, que no tenen final, i ens adaptem a l'usuari en funció de les seves necessitats". Sobre com ho fan, reconeix que quan un nivell és molt difícil per al jugador, aquest acaba encallat i desconnecta, per la qual cosa decideixen baixar-lo perquè l'usuari no se'n vagi. "Intentem respondre una mica als gustos dels usuaris", destaca.

Candy Crush compta amb 18.000 nivells

"La frustració ja ve per altres parts de la vida i no per un joc de lleure, així que canviem nivells o els afluixem perquè no deixin de jugar." A més, des de King renoven les experiències cada setmana i generen nivells nous constantment. A Candy Crush hi ha actualment 18.000 nivells i hi ha gent que no només se'ls ha passat tots, sinó que espera cada setmana a què en treguin de nous.

En el cas del Solitaire, que amb prou feines té un mes, compten amb 1.075 nivells oberts i ja hi ha gent que els ha passat tots. "Én ser free to play, la gent va fent al seu ritme. Cada setmana obrim 25 nivells i a Candy uns 20, aproximadament. Hi ha gent que va a sac", apunta.

Respecte a la gestió del vici, Cortiñas afirma que és un joc que és limitat. "Donem cinc vides i, una vegada s'acaben, finalitza la sessió. Omplim una vida cada mitja hora i aquí ve el tema de com s'autogestiona cada usuari. I sense oblidar que ho fem tot gratis. Apel·lem a la responsabilitat de cada un".

Sobre la intel·ligència artificial, l'enginyera confessa que els ajuda a agilitar i automatitzar processos i que, alhora, reprodueixen comportaments d'usuaris. "Tenim una guia que testeja els nivells i s'assegura que no són massa difícils. Abans teníem persones que ho feien, però ara és la IA que se n'encarrega. La utilitzem per millorar l'eficiència i perquè el talent es pugui dedicar al que realment aporta valor".

La indústria del videojoc a Barcelona

Finalment, sobre com veu la indústria del videojoc a Barcelona, Cortiñas confirma que "el mercat està en creixement". "Cada vegada hi ha més jugadors, el sector està anant a l'alça i la competència, també", indica, per agregar que "hi ha molt talent, està sortint molta gent molt preparada de les universitats i això és una molt bona notícia". De fet, des de King han arribat a diversos acords amb universitats per fer programes de training amb els estudiants. "Han vingut joves amb zero experiències laborals però molt potents. És gent molt júnior, que està a la universitat, però molt bona i amb moltes ganes de treballar. Tenim gran quantitat de perfils com aquest a King".

Pel que fa a Barcelona, assegura que "grans empreses estan apostant per instal·lar-se aquí" i la ciutat està "guanyant pes". "Hi ha empreses emergents, programes per potenciar l'emprenedoria, col·laboració amb les diferents institucions, etc., la ciutat atreu molt talent", acaba.