Marta Ortega ha complert el seu primer any al capdavant d'Inditex, la multinacional tèxtil fundada pel seu pare Amancio Ortega. Els primers resultats obtinguts durant l'exercici en el qual ha ocupat el càrrec de presidenta no executiva s'han saldat amb beneficis rècord superiors al 4.100 milions d'euros. En la memòria anual de la companyia, la presidenta destaca en una carta el treball en equip, combinant la humilitat i l'ambició "per fer avançar una empresa que no canvia l'essencial, però que evoluciona constantment".
En aquest sentit, Marta Ortega llança un missatge que defineix els objectius principals de la companyia gallega de moda: "No volem ser ràpids, sinó àgils i flexibles; no volem ser grans, sinó rellevants". La presidenta del grup, que aquest any va percebre una remuneració de 834.000 euros, explica que des d'Inditex "volem ser agents de canvi i aspirem a liderar la transformació de la nostra indústria, que el nostre impacte sigui positiu en tots els àmbits."
La presidenta no executiva de la firma gallega subratlla que la fortalesa d'Inditex, la seva capacitat per enfrontar-se a qualsevol repte, fins i tot als escenaris més difícils, és "en els milers de persones que formen part d'aquesta empresa i que posen tot el seu esforç, la seva creativitat i la seva il·lusió en fer Inditex cada dia millor".
Inconformisme i passió per les coses ben fetes
"L'any 2022, en què he tingut l'honor d'assumir la presidència no executiva del grup, ha estat un bon exemple d'això. Gràcies a la màgia d'aquesta empresa, la que posa en les seves tasques aquest equip que reuneix tant talent i dedicació, hem completat de forma molt positiva un exercici en un context incert i complex", assenyala la presidenta no executiva d'Inditex.
Segons la seva opinió, inconformisme, passió per les coses ben fetes i la contínua exigència de millorar són l'essència del grup tèxtil. "A les nostres botigues, en les àrees comercials i de disseny de les nostres marques, en els centres logístics o de producció i en els departaments corporatius, aquesta màgia explica els nostres assoliments i és la garantia de la nostra trajectòria futura", subratlla. Ortega destaca que el model de la companyia gira al voltant del disseny i del producte, de la qualitat de la seva relació amb el client i de la seva responsabilitat cap a l'entorn.
"La confiança que clients de tot el món que visiten les nostres botigues físiques i les nostres plataformes digitals posen a les nostres marques i els nostres productes ens impulsa en aquests objectius. Els assoliments i els avenços en totes les àrees d'un exercici com el de 2022 ens animen a continuar treballant amb la mateixa il·lusió de sempre, amb la mateixa ambició i determinació. La moda és la nostra passió i la nostra contribució és oferir cada dia més creativitat i qualitat amb la responsabilitat més gran", afegeix.