Marta Ortega es desmarca de competidors que han creat un imperi gràcies a la moda ràpida, com és el cas de Shein. La presidenta d'Inditex assegura que l'èxit comercial de la multinacional tèxtil fundada pel seu pare, Amancio Ortega, prové "de l'enfocament en els petits detalls per part de cada persona en l'empresa" i que no "ens reconeixem en això que anomenen moda ràpida".
En aquest sentit, Ortega assegura en una entrevista per a Financial Times que "això porta a la ment la quantitat d'articles sense vendre i roba de mala qualitat enfocada a un preu molt barat, i això no pot ser més lluny del que fem". Així mateix, d'Inditex destaca tenir un model de negoci que s'enfoca principalment en la demanda dels clients. "Subministrem i distribuïm amb aquesta mentalitat, per la qual cosa realment ens ajuda a minimitzar l'estoc residual que tenim, que és molt petit, menys del 2%".
"La moda ràpida suggereix posar en risc la qualitat, que és completament el contrari del que busquem", sentència. Així mateix, explica que "més del 40% de les persones que treballen en l'equip només es dediquen al producte", dels quals més de 250 són dissenyadors a Zara i altres tants patronistes. Encara fem els patrons. Fem adaptacions en models reals", explica en l'entrevista.
No es fixa en els números, sinó en les sensacions
Més enllà de la diferenciació de negoci, la presidenta no executiva de la companyia que aglutina marques com Zara o Massimo Dutti ha parlat del seu pare i del treball diari al capdavant del gegant de la moda. D'aquesta manera, assenyala que Amancio Ortega és "el millor per treure el millor de tots".
Quant a les seves funcions dins de l'empresa, Marta Ortega reconeix que, si bé està al corrent de les finances, "tinc un equip molt experimentat a prop de mi que està completament enfocat en elles". Així, destaca que "intentem comportar-nos com una petita empresa i no distreure'ns amb els grans números. L'èxit comercial prové, crec, de l'enfocament en els petits detalls per part de cada persona en l'empresa".
La filla d'Amancio Ortega confessa no gaudir gaire de "els números en general", ja que ella es guia més per les sensacions. "Òbviament, amb els anys, un arriba a saber-ho. La meva energia està al producte i en com es presenta: aquesta és l'ànima de la nostra empresa i on puc oferir el valor més gran", assevera.
Tornant al seu pare, Marta Ortega explica que la seva primera presa de consciència del negoci va anar sent una nena, en el moment en què la seva mare, Flora Pérez, feia les col·leccions de dona per a Zara. "Òbviament, el meu pare treballava la major part del temps. Però tota la família de la meva mare treballa en l'empresa, així que parlem molt sobre l'empresa." Marta Ortega va començar a treballar en la companyia de forma oficial fa 16 anys.
Així mateix, Ortega destaca la "cultura de pertinença" a l'empresa encoratjada pel seu pare. La presidenta de la multinacional tèxtil destaca també que es tracta d'una "època diferent" que li va tocar iniciar a Amancio Ortega, que només va fer una entrevista oficial. "I suposo que soc més al món de la moda que ell mai. Així que és una generació diferent i una època diferent", acaba.