El grup MAT Hòlding treballa en el seu pla estratègic per als propers anys amb l'objectiu de guanyar dimensió i ampliar els seus negocis, per assolir una facturació de 500 milions d'euros, en cinc anys, com ja va avançar fa uns mesos ON ECONOMIA. Un dels eixos d'aquesta estratègia passa pel creixement inorgànic que pot plasmar-se en els propers mesos amb l'adquisició de nous actius industrials. La companyia està accelerant les negociacions per tancar tres adquisicions que li permetran reforçar la seva activitat en filtració i valvulería i ampliar la seva presència industrial internacional, segons ha confirmat l'empresa.

Per a aquestes i altres possibles compres, MAT Hòlding ha pressupostat unes inversions de 60 milions d'euros, el 2024. El grup que presideix Pau Relat triplica així el seu ritme d'inversió dels últims anys. Fruit d'aquest, divendres passat la companyia va firmar la compra a la multinacional alemanya Bayer, anunciada fa un any, de la planta de Quart de Poblet (València), que té una plantilla de 69 persones. MAT Hòlding, a través de la seva divisió IQV, augmentarà així la seva capacitat de producció i duplicarà la seva divisió de fabricació a tercers de productes fitosanitaris i bioracionals (substàncies naturals o sintètiques similars i funcionalment idèntiques, utilitzades en la protecció de cultius, de baix impacte ambiental i per a la salut humana).

En línies generals, les inversions del grup van destinades a enfortir a escala global les dues divisions del grup, de solucions i tecnologies per a la gestió sostenible i eficient de l'aigua i de l'agricultura. 

Factoria d'IQV del grup MAT Holding a QuartdePoblet, València. / MAT Holding

L'any 2024 s'ha iniciat amb una favorable evolució del negoci, segons la companyia, que en el primer trimestre va registrar un creixement del 15%, respecto el mateix període de l'any anterior i espera poder ser a prop dels 400 milions de facturació en el conjunt de l'any. Això suposaria consolidar un creixement del 19% sobre 2023, exercici en el qual va obtenir unes vendes de 336 milions d'euros, un 7,7% menys que l'any anterior, a causa de l'impacte de la sequera que va reduir la demanda de fitosanitaris, i a disrupcions a la cadena de subministrament de la seva divisió de tecnologies d'aigua. El 35% de les vendes del grup correspon al mercat espanyol, i el 65% són negoci internacional. Per divisions, els negocis d'agro (IQV, Regaber, Vegga) aporten 206 milions (un 7,8% menys), i els d'aigua (Aquestia, STF, Hidroglobal) 130 milions (un decenso del 7,3%).

El president del Grup, Pau Relat, destaca que el 2023 va ser un any complex en què, tanmateix, es va avançar en les línies estratègiques de creixement, com són la plataforma digital d'agricultura digital Vegga, la companyia de transformació de finques a cultius d'alt valor TerraNostra, i es va impulsar el creixement a través d'operacions corporatives.