A l'agost s'han matriculat 55.957 turismes a Espanya, un 7,8% més que el mateix mes de 2022 i acumula en els vuit primers mesos de l'any 642.580 cotxes, un 20,5% d'augment sobre igual període de l'any passat. Per canals, particulars augmenta respecte al mateix mes de l'any passat un 19,5% amb unes vendes de 29.823 cotxes, en el cas de les empreses el 5,7%, 22.945 cotxes, i un descens del 39,2% en el rentacar, 3.189.
En els vuit primers mesos de l'any, el lloguer és el canal amb més creixement, un 52,1% amb 114.542 turismes adquirits, els particulars pugen un 15,2% amb 268.931 unitats i empreses amb el 15,5% i 259.107 cotxes. No obstant això, les vendes segueixen lluny de les assolides el 2019 i anys anteriors, abans de la pandèmia. Aquell any es van matricular l'agost 74.490 turismes i en el conjunt d'any 883.490.
Estrebada dels elèctrics
Els turismes elèctrics disparen les seves vendes un 152% gràcies a l'estrebada de la marca Tesla que, segons fonts del sector, està fent un gran esforç comercial per guanyar quota de mercat. Així, dels 3.710 elèctrics cigars matriculats a l'agost, Tesla és responsable de 1.417. En els vuit primers mesos de l'any s'han matriculat 32.827 turismes elèctrics, un 79,4% més respecte al mateix període de 2022, dels que 7.507 són unitats de Tesla que creix les seves matriculacions el 237% entre gener i agost.
Entre les deu marques amb més vendes l'agost, Toyota, amb 5.352 turismes, contínua al capdavant, seguida de Kia (3.960), Hyundai (3.690), Volkswagen (3.536), Peugeot (2.859), Seat (2.788), Mercedes (2.704), Renault (2.701), Dacia (2.674) i Citroën (2.626). Des de començament d'any, els deu primers llocs els ocupen Toyota (54.022), Kia (45.292); Volkswagen (44.456), Peugeot (42.881), Seat (42.856), Hyundai (38.948), Renault (38.028), Dacia (31.369), Citroën (29.307) i Audi (28.624).
Per models
El MG ZS, de la marca xinesa i anteriorment britànica, ha estat el més venut l'agost, amb 1.949 unitats; després d'ell, el Dacia Sandero, de la marca low cost del grup Renault, ha matriculat 1.802 turismes, el Toyota Corolla, el primer de la líder del mercat, 1.160; el Kia Sportage, amb 1.160 unitats; el Toyota CHR, amb 1.148; el Citroën C3 dels que s'han matriculat l'agost, 1.075; el Nissan Qashqai, amb 1.053; el Seat Arona, 1.041; l'Opel Corsa, 1.030 cotxes venuts a l'agost i tanca el top-10 del mes el Hyundai Tucson, amb 996.
En la suma de l'any, encapçala el rànquing el Dacia Sandero, 18.283 unitats; el Seat Arona, 16.825; el Peugeot 2008, amb 13.550 unitats; el Toyota C-HR, 13.397; el Toyota Corolla, 12.785; el Kia Sportage, 12.663; el Hyundai Tucson, 12.229; el Fiat 500, 11.601; el Seat Eivissa, 11.556 i l'Opel Corsa 11.544.
Per motoritzacions, els turismes de gasolina suposen el 39,1% de les matriculacions d'agost, els híbrids normals el 33,7%, els motors dièsel l'11,9% de les vendes; els elèctrics cigars el 6,4% gràcies a la marca nord-americana Tesla, els híbrids endollables el 6% i els de gas un 2,8%. Quant al mercat de turismes electrificats, a l'agost augmenten les seves vendes un 66,4%, amb 6.945 unitats venudes. D'ells, els elèctrics de bateria (BEV) creixen un 155,7% fins a les 3.583 unitats el mes, igual com els híbrids endollables (PHEV) que augmenten les seves vendes un 21,2% amb un total de 3.362 unitats. Les vendes de turismes electrificats representen el 12,41% de la quota de mercat a l'agost. Mentre que, en l'acumulat d'any, se sumen 71.068 turismes electrificats, un 48% més, que representa l'11,06% del mercat total.
Les emissions mitjanes de CO₂ dels turismes venuts a l'agost es queden en 116 grams de CO₂ per quilòmetre recorregut, un 5% inferior que la mitjana d'emissions dels turismes nous venuts el mateix mes de 2022. Durant 2023, les emissions se situen en 118,3 grams de CO₂ per quilòmetre recorregut, un 2,4% menys que el mateix període de l'any anterior.