McDonald's es contreu el 2022. La cadena nord-americana de menjar ràpid ha anotat en el conjunt de 2022 un benefici net de 6.700 milions d'euros, la qual cosa representa un retrocés del 18% en comparació amb els guanys de l'any anterior.
La companyia nord-americana dirigida per Christopher John Kempczinski ha facturat 23.182,6 milions de dòlars, uns 21.360 milions d'euros el 2022, pràcticament el mateix que el 2021, quan la seva xifra de negoci va assolir els 23.223 milions, després de dur a terme un augment en els preus als seus menús per la inflació. D'aquesta xifra, les vendes procedents dels restaurants propis han estat de 8.748,4 milions de dòlars (uns 8.046 milions d'euros), un 11% menys, mentre que els procedents de les franquícies han crescut un 8%, situant-se en 14.105,8 milions de dòlars (12.973 milions d'euros, aproximadament). Els costos dels locals propis el 2022 han estat de 7.381 milions de dòlars (6.788 milions d'euros), un 8% menys, mentre que els procedents dels restaurants en règim de franquícia han incrementat un 1%, fins a 2.349,7 milions de dòlars (2.161 milions d'euros).
McDonald's ha destacat després de la presentació dels resultats que la seva facturació ha baixat "únicament" pels moviments al mercat de divises, amb un dòlar molt fort, però que, amb una moneda constant, les seves vendes haurien augmentat un 6% aquest any.
Increment de preus
Entre octubre i desembre (tercer trimestre de l'any), el benefici net de McDonald's ha estat de 1.903,4 milions de dòlars (1.751 milions d'euros), un 16% més que un any abans. Per contra, els ingressos han decrescut un 1,4%, fins a 5.926,5 milions de dòlars (5.451 milions d'euros). En xifres comparables, els ingressos trimestrals de la multinacional han incrementat un 12,6%, incloent-hi un augment del 10,3% als Estats Units, davant l'avenç del 7,5% del mateix període de 2021, beneficiant-se d'"augments estratègics en els preus del menú", segons ha destacat l'empresa.
"La nostra estratègia Accelerating the Arches està impulsant el creixement i enfortint la marca, brindant un rendiment anual excepcional el 2022, amb un creixement de vendes comparable de més del 10% i un creixement del nombre de clients comparable del 5% en l'àmbit mundial", ha apuntat el president i conseller delegat de McDonald's, Chris Kempczinski. "Si bé esperem que les pressions inflacionàries a curt termini continuïn el 2023, continuem confiant molt en Accelerating the Arches, que actualment inclou un èmfasi més gran en l'obertura de nous restaurants", ha afegit.
Als mercats internacionals, la companyia destaca l'impuls de les vendes en l'últim trimestre en els negocis que opera directament a Alemanya, el Regne Unit i França, així com la bona marxa de les franquícies del Japó i el Brasil, que compensen "parcialment" les de la Xina, afectades per les restriccions del coronavirus.
McDonald's a Rússia
Paral·lelament, els resultats de la cadena d'hamburgueseries han registrat un impacte advers de més de 1.280 milions de dòlars (uns 1.170 milions d'euros) en relació amb la venda del seu negoci a Rússia, mentre que ha tingut un impacte positiu de 271 milions de dòlars (249 milions d'euros) per la venda de Dynamic Yield. El gegant nord-americà va anunciar al març que suspenia temporalment la seva activitat a Rússia, on comptava amb més de 850 restaurants, menys de dues setmanes després de l'inici de la guerra. Després de la clausura al mercat rus, Kempczinski va assenyalar que estava “orgullós dels més de 60.000 treballadors al país" i va afegir que la decisió va ser “extremadament difícil” de prendre.
1.500 nous locals
Com a novetat per a aquest any, la cadena ha comunicat que el 2023 espera obrir un total de 1.900 nous establiments i tancar-ne uns 400, el que suposa un augment net de 1.500 locals, incloent-hi l'obertura d'un centenar d'establiments als Estats Units i el tancament de 80 restaurants més. En l'àmbit internacional, McDonald's preveu l'obertura de 300 restaurants operats per l'empresa i el tancament de 90 establiments, mentre que espera l'obertura de 1.500 locals llicenciats i el tancament de 230 negocis més. En aquest sentit, Kempczinski espera que les pressions inflacionàries continuïn, però confia a accelerar els plans de la companyia, "amb un èmfasi més gran en l'obertura de restaurants".
Amb seu a Espanya des de 1981, McDonald's Espanya compta amb més de 483 restaurants repartits per tota la geografia espanyola que generen uns 23.000 llocs de treball directes. Internacional, el gegant de menjar ràpid atén més de 68 milions de clients al dia a més de 36.000 establiments de 118 països de tot el món.