Les hamburgueses també pateixen els estralls de la crisi. La cadena de menjar ràpid, McDonald's tanca les seves oficines als Estats Units aquesta setmana mentre es prepara per informar els empleats corporatius sobre els acomiadaments realitzats després d'una reestructuració. La notícia l'ha avançat aquest dilluns el diari econòmic The Wall Street Journal i matisa que el tancament de la seu de les seves oficines, situada a Chicago, es preveu que sigui temporal.

Així doncs, The Wall Street Journal ha tingut accés a un correu electrònic intern la setmana passada enviat als empleats nord-americans i alguns treballadors internacionals que haurien de treballar des de casa de dilluns a dimecres perquè pugui prendre decisions de personal de manera virtual. L'empresa, en el missatge, va demanar als empleats que "cancel·lessin totes les reunions presencials amb venedors i altres parts externes a la seva seu", matisa el diari.

El perfil de consumidor gasta menys

Per la seva banda, McDonald's s'ha negat a confirmar qualsevol mena d'informació i tampoc especifica el nombre d'empleats acomiadats. Les darreres informacions oficials són del mes de gener passat quan va admetre que tenia previst prendre decisions "difícils" sobre els canvis en els nivells de personal corporatiu a l'abril, com a part d'un pla estratègic més ampli per a la cadena d'hamburgueses. Aleshores, el director executiu, Chris Kempczinski, va dir que esperava "estalviar diners com a part de l'avaluació de la força de treball" i va subratllar que "alguns llocs de treball que existeixen avui es traslladaran o aquests llocs de treball poden desaparèixer".

Actualment, McDonald's dóna feina a més de 150.000 persones a tot el món en funcions corporatives i restaurants de propietat, amb un 70% d'ells fora dels Estats Units. Així doncs, la febre dels acomiadaments en el sector tecnològic també s'ha traslladat posteriorment al món de la consultoria, com la Big Four KPMG, i ara en el sector de l'alimentació. El problema en el cas de McDonalds rau, segons la companyia, en el fet que el seu gran perfil de consumidors amb ingressos més baixos demanen menys articles per visita o per les ofertes més barates. 

Els acomiadaments no són una novetat per a la multinacional. Entre el 2018 i el 2019 ja va efectuar acomiadaments en la part corporativa i de restaurants, tot i que mai va publicar les xifres exactes. La companyia nord-americana ha facturat 23.182,6 milions de dòlars, uns 21.360 milions d'euros el 2022, pràcticament el mateix que el 2021, quan la seva xifra de negoci va assolir els 23.223 milions, després de dur a terme un augment en els preus als seus menús per la inflació. D'aquesta xifra, les vendes procedents dels restaurants propis han estat de 8.748,4 milions de dòlars (uns 8.046 milions d'euros), un 11% menys, mentre que els procedents de les franquícies han crescut un 8%, situant-se en 14.105,8 milions de dòlars (12.973 milions d'euros, aproximadament). Els costos dels locals propis el 2022 han estat de 7.381 milions de dòlars (6.788 milions d'euros), un 8% menys, mentre que els procedents dels restaurants en règim de franquícia han incrementat un 1%, fins a 2.349,7 milions de dòlars (2.161 milions d'euros).