The Mediapro Studio, la companyia internacional de creació, producció i distribució de continguts del Grup Mediapro, ha anunciat l’adquisició de Fresco Film, l’empresa de serveis de producció en el mercat de ficció, amb l’objectiu d’impulsar la prestació de serveis de producció a grans projectes internacionals. Creada l'any 1972, Fresco Film s’ha especialitzat en la prestació de serveis de producció per a projectes de ficció internacionals de gran pressupost. Entre els títols més destacats hi ha Joc de trons, La casa del dragón, Westworld, The Blacklist, Killing Eve o Narcos: México, i films com Uncharted, Terminator Dark Fate o Spiderman: Far from home.

Laura Fernández Espeso, CEO de The Mediapro Studio valora especialment “el prestigi i el reconeixement que s’ha llaurat Fresco Film entre les grans productores mundials. La seva experiència i professionalitat l’han consolidat com un referent en la indústria internacional i la seva incorporació a The Mediapro Studio és una gran notícia que se suma a l’última adquisició de Cimarron”.

Nou model de negoci de Mediapro

A principis d'any Mediapro va posar marxa un laboratori d'intel·ligència artificial i Synthetic Media de la mà de Microsoft. Ambdues companyies van anunciar en el marc de l'ISE 2024 que "compartiran coneixement tecnològic i de negoci per al desenvolupament de solucions clau aplicades al sector audiovisual". Aquesta aliança, tal com va assegurar Tatxo Benet, CEO de Grup Mediapro i Alberto Granados, president de Microsoft a Espanya, "permetrà donar resposta a les oportunitats i necessitats de mercat, des de la innovació tecnològica i des del coneixement profund del negoci".

Ambdós directius van argumentar després de l'aliança que la irrupció de la intel·ligència artificial està produint "profundes transformacions en el sector media" que implicaran un canvi de paradigma en un espai curt de temps. En aquest sentit, van indicar que treballarien en quatre línies: àudio, imatge, vídeo i llenguatge.

En el laboratori d'IA, creat el 2022 i impulsat el 2023, hi treballen un centenar de persones que, segons van comunicar fa uns mesos Benet i Granados, estan "compromeses amb els compromisos legals i principis ètics en la conceptualització, desenvolupament, desplegament i ús de les solucions d'IA, objecte del laboratori". La iniciativa va ser impulsada pel centre d'intel·ligència artificial de Mediapro amb la finalitat d'aplicar els darrers avanços en aquesta tecnologia per a la creació de nous models de negoci, productes i serveis, així com per dotar d'eines als professionals del sector audiovisual per al desenvolupament dels processos creatius, productius i de gestió. 

Aquest laboratori es coordina amb les unitats de negoci del grup per aportar l'experiència i coneixement en el camp audiovisual, entreteniment i esports, així com amb els equips de Microsoft Espanya. En l'àmbit global, per la seva part, es coordinen en funció de cada projecte amb equips específics de les àrees de producte i innovació de Microsoft Corporation.