Mediapro posa en marxa un fons de 1.000 milions d'euros per a la compra i gestió de drets de propietat intel·lectual de l'esport, segons ha anunciat el seu president, Taxto Benet, aquest dilluns a Madrid.
Aquest fons estarà obert a inversors estrangers i, per aquesta raó, mantenen "converses avançades" amn posibles socis per a la captació de capital si bé Benet no han revelat la identitat dels interessats.
Aquest fons es dedicarà a l'adquisició de propietat intel·lectual (IP) esportiva a tot el món. Aprofitarà la seva experiència en la gestió de drets d'emissió, comercialització de merchandaising, patrocinis i esdeveniments o drets de continguts digitals per establir una "estratègia de monetització" de les IP adquirides.
El fons impulsat per Mediapro aspira a ser un "actor clau" al mercat dels drets esportius i propietat intel·lectual, segons ha subratllat Benet. Se centrarà tant en els esports tradicionals com en els emergents a tot el món. Amb això, completaran les seves activitats audiovisuals.
Des de la pandèmia els continguts esportius han experimentat un profund canvi. Han aparegut nous canals i noves tecnologies. El ventall de potencials explotacions comercials s'han ampliat i Mediapro es proposa d'aprofitar aquestes oportunitats.
Benet ha recalcat que Mediapro està en una "situació privilegiada per rendibilitzar" aquestes noves oportunitats de negoci.
Medipro ha presentat aquest dimarts els seus projectes de futur en un acte al Casino de Madrid coincidint amb la celebració del 30 aniversari de la companyia. Hi han acudit coneguts actors i directors de les seves sèries i pel·lícules més conegudes. A la nit, està previst un altre acte, aquest institucional i a la seva seu central de Barcelona, amb la presència del president de la Generalitat; Salvador Illa; del Parlament de Catalunya, Josep Rull; i l'alcalde de la ciutat, Jaume Collboni.
En la seva intervenció en l'acte de Madrid, Taxto Benet ha recordat l'origen de Mediapro quan va començar amb quatre persones, entre els quals va esmentar "Jaume" i "Gerard", en referència a Jaume Roures i Gerard Romy, que ja no estan en la companyia. Roures la va abandonar l'octubre de l'any passat. En els seus inicis, ocupaven un local que ara és un supermercat. La segona seu va ser a Miami i la tercera a Buenos Aires, després va venir la de Madrid.
"Tenim el millor equip del món en el negoci audiovisual", ha afirmat, i ha recordat que produeixen 1.500 partits de futbol a l'any. Ha afegit que "la nostra no és una estructura vertical, sinó molt horitzontal on tothom assumeix la seva responsabilitat. I la meva responsabilitat és cuidar aquest llegat i passar-lo a la següent generació", si bé ha precisat que això no significa que pensi abandonar el vaixell.
Laura Fernández Espeso, nova directora general de Grup Mediapro, va subratllar que "el nostre propòsit és generar impacte" i que tenen "la mirada posada" en els propers 30 anys. Va avançar que multiplicaran la seva presència als Estats Units per esdevenir una "referència" en aquest mercat on ja porten 25 anys. Va recordar que són presents a cinc continents i sumen 7.000 professionals. I va recalcar que el que els defineix és la seva "aposta per la innovació" i va posar com a exemple la col·laboració amb Microsoft en el camp de la intel·ligència artificial. També va apuntar una dada curiosa: van gestionar 37 càmeres en l'últim clàssic entre el Reial Madrid i el FC Barcelona disputat dissabte passat al Santiago Bernabéu.