El grup Mediapro ha posat en marxa un laboratori d'intel·ligència artificial i Synthetic Media de la mà de Microsoft. Ambdues companyies han anunciat aquest dimarts en el marc de l'ISE 2024 que "compartiran coneixement tecnològic i de negoci per al desenvolupament de solucions clau aplicades al sector audiovisual". Aquesta aliança, tal com han assegurat Tatxo Benet, CEO de Grup Mediapro i Alberto Granados, president de Microsoft a Espanya, "permetrà donar resposta a les oportunitats i necessitats de mercat, des de la innovació tecnològica i des del coneixement profund del negoci",

Ambdós directius han afegit que la irrupció de la intel·ligència artificial està produint "profundes transformacions en el sector media" que implicaran un canvi de paradigma en un espai curt de temps. En aquest sentit, han indicat que treballen en quatre línies: àudio, imatge, vídeo i llenguatge.

Nous models de negoci

En el laboratori d'IA, creat el 2022 i impulsat el 2023, hi treballen un centenar de persones que, segons han comunicat Benet i Granados, estan "compromeses amb els compromisos legals i principis ètics en la conceptualització, desenvolupament, desplegament i ús de les solucions d'IA, objecte del laboratori". La iniciativa ha estat impulsada pel centre d'intel·ligència artificial de Mediapro amb la finalitat d'aplicar els darrers avanços en aquesta tecnologia per a la creació de nous models de negoci, productes i serveis, així com per dotar d'eines als professionals del sector audiovisual per al desenvolupament dels processos creatius, productius i de gestió. 

A més, el laboratori aborda diferents camps de recerca com l'anàlisi de mercats i audiències, el monitoratge de publicitat en retransmissions, l'accessibilitat i personalització de continguts audiovisuals i digitals, la clonació de veu i les millores en processament de vídeo. 

ISE Fira Media Pro / Foto: Carlos Baglietto
ISE Fira Mediarro / Foto: Carlos Baglietto

"La IA revolucionarà el sector"

"Apostar sempre per la innovació és quelcom que ens defineix com a empresa des de fa 30 anys i ho fem sempre de la mà dels millors socis tecnològics. La intel·ligència artificial revolucionarà el sector i hem d'estar preparats creant les nostres pròpies solucions i aplicacions, decidint quin paper tindrà la IA en el sector audiovisual", ha destacat el CEO de Mediapro, Tatxo Benet. 

Per la seva part, Alberto Granados, president de Microsoft Espanya, ha comunicat que "estem entusiasmats amb aquesta col·laboració, que esperem que marqui un abans i un després en l'ús de la intel·ligència artificial en un sector tan rellevant com el de media", qui ha afegit que "hi ha molts escenaris d'ús que facilitaran les tasques als professionals per poder dedicar més temps a la creativitat". 

La directora del centre d’IA de Mediapro, Maite Hidalgo, ha assegurat que hi ha pocs professionals en el sector amb l’expertesa dels que col·laboren en la iniciativa i ha agregat que aquest 2024 “serà l’any de l’eclosió del multimodal”.

De fet, el nou laboratori es coordina amb les unitats de negoci del grup per aportar l'experiència i coneixement en el camp audiovisual, entreteniment i esports, així com amb els equips de Microsoft Espanya. En l'àmbit global, per la seva part, es coordinen en funció de cada projecte amb equips específics de les àrees de producte i innovació de Microsoft Corporation.