Mediapro s'ha reorganitzat a fons després de la sortida del seu fundador, Jaume Roures, que l'octubre passat va ser destituït com a president i, poc després, va vendre el seu paquet d'accions. Tatxo Benet, que segueix al capdavant de la companyia, si bé ara en solitari, ha anunciat aquest dilluns una cascada de canvis que fins i tot afecten la direcció general de Grup Mediapro: Laura Fernández Espeso substituirà Juan Ruiz de Gauna, encara que el relleu no s'efectuarà ara sinó d'aquí a un any, el gener de 2025.
A més, Oliver Seibert serà el nou responsable de l'Agència de Drets Esportius, una àrea estratègica que fins a l'octubre passat estava liderada pel mateix Roures.
Dins d'aquesta reestructuració, Grup Mediapro té a partir d'ara dues noves unitats de negoci amb la creació de "canals i plataformes", dirigida per Daniel Margalef, i "Mediapro Experiences", dedicada a nous formats, que és dirigida per David Xirau.
Tant Seibert com Margalef i Xirau, tots ells professionals amb llarga trajectòria en el grup, entren a formar part del comitè de direcció per les noves responsabilitats que acaben d'assumir.
El president i CEO, Tatxo Benet, ha planificat canvis en l'estructura a un any vista. A més del director general, el gener de 2025, José Luis Rubio també serà substituït per Alberto Vía al capdavant de la direcció general de Broadcast Media Services. Juan Ruiz de Gauna i José Luis Rubio continuaran vinculats a la companyia, segons informa Mediapro en un comunicat.
Organigrama d'unitats i responsables
Així, després de la reestructuració, aquestes són les unitats i els seus directius responsables: Broadcast Media Services, dirigida per José Luis Rubio; The Mediapro Studio, Laura Fernández Espeso; l'Agència de Drets Esportius, Oliver Seibert; Canals i Plataformes, Dani Margalef; Mediapro Experiences, David Xirau, i la direcció d'Innovació, que seguirà a càrrec de Mari Carmen Fernández Tallón.
La futura directora general, Laura Fernández Espeso, va iniciar la seva carrera professional fa més de 20 anys al sector de cinema independent treballant amb directors com Francis Ford Coppola, Danis Tanovic, Ken Loach o Juan José Campanella. El 2009 es va incorporar a l'equip de Globomedia com a directora de l'àrea de Cinema i, el 2012, va assumir la direcció de desenvolupament internacional de TV. El 2015 va ser nomenada responsable de contingut internacional de Grup Mediapro i va impulsar l'estratègia de les produccions internacionals i coproduccions a tot el món, així com el desenvolupament de les seus internacionals. És directora general de The Mediapro Studio des de 2020, on lidera l'estratègia de creació, producció i distribució dels més de 100 títols de ficció (TV i cinema) i no-ficció que anualment produeix aquest estudi.
Especialista en drets esportius
Oliver Seibert es va incorporar a l'equip de drets de Mediapro el 2007 procedent de la suïssa Infront Sports & Media. Ha participat en la negociació i explotació dels contractes de drets (LaLiga, FIFA, UEFA, CONCACAF, CONMEBOL, Lliga Francesa, Lliga Belga), entre els quals destaca la comercialització internacional de La Liga espanyola i la seva contribució a la revalorització d'aquesta competició. Així, el 2007 La Liga ingressava menys de 100 milions d'euros quan en l'actualitat supera els 700 milions, segons dades de Mediapro.
Alberto Vía, fins ara màxim responsable d'Overon, va iniciar la seva trajectòria a Mediapro el 1999 com a màxim responsable de Globcast España, empresa participada per France Telecom i Mediapro. Anteriorment, havia desenvolupat la seva activitat professional a Retevision (actual Celnex). El 2002 es va incorporar a la delegació de França de Globecast i va tornar a Espanya el 2006 per posar-se al capdavant d'Overon, empresa de transmissions de Mediapro.
Dani Margalef va començar la seva carrera professional el 1985 en el departament d'esports de TV3, on va ser cap de producció de 1997 a 2004 i cap de gestió de drets esportius entre 2004 i 2013. El 2004 va ser nomenat director general d'Audiovisual Sport, càrrec que va ocupar fins a 2007 compaginant-lo amb les seves responsabilitats en TV3. El 2013 es va incorporar a Grup Mediapro com a coordinador del departament de drets esportius i relacions amb La Liga.
David Xirau va començar la seva activitat professional en l'àmbit de la consultoria estratègica a Andersen Consulting i Europraxi. Després del seu pas pel Fòrum Universal de les Cultures de Barcelona (2004) va arribar a Mediapro (2005) com a responsable de projectes especials impulsant el departament d'R+D.