Meliá ha arribat un acord amb els propietaris de l'antic hotel Rei Joan Carles de Barcelona per gestionar l'immoble a llarg termini. L'empresa que dirigeix Gabriel Escarrer l'afegirà a la seva marca de luxe 'Gran Meliá' sota el nom "Miranda de Pedralbes", com a tribut a l'àrea residencial on s'ubica. L'establiment, explotat des de 2014 per Fairmont -del grup francès Accor- portava tancat des de 2020, quan va haver de suspendre les operacions a conseqüència de la pandèmia.
Però aquest mes de gener els seus propietaris han arribat a un acord amb el principal inversor de Meliá (el fons Tyrus Capital) perquè l'hotel i el palau de congressos que està annex iniciïn una nova etapa, segons explica la cadena en un comunicado.L'antic hotel Rei Juan Carlos es troba al costat d'una de les artèries vertebradores de Barcelona, l'Avinguda Diagonal, i de la ronda de circumval·lació que el connecta en menys de 15 minuts amb el port, l'aeroport i els principals atractius de la ciutat.
Amb aquest potencial i amb el nou enfocament de marca, l'hotel pretén convertir-se en el millor "resort urbà" de Barcelona, i un dels millors hotels de vacances del sud d'Europa, segons el CEO de Meliá, Gabriel Escarrer. El primer executiu de la cadena explica que el projecte de Meliá Hotels International és crear un autèntic "hotel-destinació" per al públic de lleure i també per al viatger de negoci o de congressos.
En el comunicat agraeix a l'Ajuntament de Barcelona la voluntat demostrada "per recuperar un actiu turístic clau per a la ciutat", que sota la gestió del Grup i amb la marca Gran Meliá, "podrà continuar contribuint a la creació de valor i rendibilitat social i econòmica en la destinació". Cal recordar que l'Ajuntament és el propietari dels terrenys on s'ubica el complex.
El CEO de Tyrus Capital, Tony Chedraoui confia que la reobertura d'aquest hotel serà "una història d'èxit" que reactivarà un actiu icònic per al turisme a Barcelona." L'hotel de Gran Meliá, Miranda de Pedralbes i el Palau de Congressos de Catalunya reobriran en els pròxims mesos, una vegada que s'hagin culminat les tasques de renovació i millora de les habitacions i zones comunes, així com la incorporació de noves zones de lleure i gastronomia i optimització de les instal·lacions, actuacions previstes per la propietat i la nova operadora per elevar l'experiència del client i maximitzar l'excel·lència i sostenibilitat de l'operació de l'hotel i el palau de congressos", afegeix.
L'objectiu de Meliá és crear un resort d'alt nivell potenciant la comunicació entre els espais de l'hotel i els Jardins romàntics de l'antiga Torre Melina de la ciutat comtal. La firma durà a terme una ambiciosa renovació, incorporant nous espais de lleure i gastronomia que inclouran, per exemple, un roof top amb vistes de la ciutat. També aprofitarà la piscina i zona de jardins per crear un "pool club" en versió urbana des d'on es podrà contemplar la platja i el Beach club de l'hotel Me Sitges, que és a 20 minuts de distància. A més, Meliá preveu implantar un restaurant gastronòmic internacional.
Així mateix, el nou hotel 'Gran Melia Miranda de Pedralbes' inclourà un Spa amb una firma reconeguda internacionalment, i oferirà un mural d'experiències i ofertes lúdiques al llarg de tot el dia. Juntament amb la infraestructura hotelera, el complex inclou el Palau de Congressos de Catalunya.
Primera operació del 2023
Meliá ha anunciat aquest dimecres la primera operació hotelera de la seva cadena i del sector, i fa cap a la recuperació total. A tancament de setembre, l'últim trimestre del qual hi ha dades disponibles, la cadena -que és la més gran del país- ja havia aconseguit deixar enrere les pèrdues de la pandèmia amb un benefici de 52,6 milions d'euros davant les pèrdues de 166,3 milions d'euros del mateix període de l'any anterior.
Escarrer va explicar llavors que el començament d'any va ser "molt complicat" per l'impacte de la variant òmicron, però l'evolució del negoci va anar millorant fins a superar en el tercer trimestre els ingressos del mateix període de 2019. Des de la firmen presumeixen d'haver-se "beneficiat" d'avantatges estratègics que li han permès accelerar l'avenç de la recuperació", per exemple, "el seu fort posicionament en el segment vacacional".
El CEO de la companyia també va avançar que durant el quart trimestre consolidarien la millora de resultats, si bé, ja comptaven amb un gran volum de reserves que a més han anat acompanyades d'una alça de preus. Alhora, recupera el segment MICE i Corporate a les grans ciutats, dos dels negocis més perjudicats per la pandèmia. Però no serà fins al febrer quan la companyia doni a conèixer els resultats anuals de 2022.