Meliá accelera després de la patacada de la pandèmia. La cadena hotelera Meliá Hotels International va guanyar 46,1 milions d'euros en el primer semestre de l'any, la qual cosa suposa multiplicar per més de 12 els beneficis del mateix període de l'any anterior, quan va guanyar 3,7 milions, el que confirma "el retorn a la normalitat operativa", segons ha informat l'empresa. Els ingressos del negoci, excloent-hi plusvàlues, es van incrementar un 22,7%, fins als 909,7 milions d'euros, segons ha informat companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) al tancament del mercat.

L'hotelera assegura que si bé aquests resultats no resulten plenament comparables amb els del mateix període de l'any anterior per la variant òmicron, aquests "mostren la fortalesa d'una demanda sostinguda i preludien un tercer trimestre millor que el de l'any anterior, amb previsió d'ocupació i tarifes lleugerament superiors a l'estiu anterior". 

Ingressos de 909 milions d'euros

La companyia va tancar el semestre amb un resultat brut d'explotació (Ebitda) de 218,5 milions d'euros (+33,8%) assegurant que s'aconseguiran assolir els 475 milions (excloent plusvàlues) que van ser compromesos pel president del grup, Gabriel Escarrer, durant la recent junta d'accionistes. Els ingressos consolidats, excloent plusvàlues (909,7 milions d'euros), es van incrementar en un 22,7% fins al juny, comparat amb el primer semestre de l'any passat, i un 9,3% en el segon trimestre (513,7 milions d'euros) quedant per sobre del registrat en el mateix període de 2019.

La cadena hotelera ha assegurat després de la presentació dels resultats que aquest segon trimestre confirma la "solidesa de la demanda". En aquest sentit, la companyia aprecia una recuperació progressiva del Sud-est asiàtic que s'intensificarà en el tercer i quart trimestre, a més del correcte comportament del segment d'esdeveniments i congressos que s'accentuarà a partir de setembre. L'hotelera assegura que el segon trimestre confirma la "tornada a la normalitat del sector turístic", continuant la tendència ascendent registrada en el primer trimestre de l'any. Així, es compleixen quatre trimestres consecutius superant el RevPAR (abreviatura d'ingressos per habitació disponible) prepandèmia, i fins al juny d'aquest any, totes les regions a excepció de Cuba superen el RevPAR registrat el 2022.

Perspectives per al tercer trimestre

Pel que fa a les perspectives per al tercer trimestre, la companyia anticipa una temporada estival "positiva" gràcies a la qual la demanda turística manté la seva solidesa malgrat la inflació i l'enduriment del finançament. Respecte als hotels de vacances espanyols, les estimacions per a aquest període apunten tant a un manteniment de la fortalesa en tarifes tant en comparació amb l'estiu de 2019 com respecte a l'any anterior. Respecte a l'evolució de l'ocupació, malgrat la notable evolució, no assoliria encara els nivells prepandèmia, existint un positiu recorregut de millora.

Mercats internacionals

En el referit als sis primers mesos de l'any, Meliá confirma la recuperació general dels mercats internacionals, destacant especialment els mercats asiàtics, i la notòria reactivació dels segments corporatius i de congressos i esdeveniments.

Quant a les obertures durant el primer semestre, la companyia va obrir un total de vuit establiments, destacant el Meliá Ngorongoro Lodge, a Tanzània, el Meliá Durres a Albània, el Gran Meliá Nha Trang al Vietnam o l'Innside Bangkok Sukhumvit, a Tailàndia. A Espanya destaca la recent obertura del ZEL Mallorca. D'aquí a final d'any espera altres obertures significatives com el Gran Meliá Cordusio a Milà, el ME Sayulita a Mèxic, o l'Innside Tenerife Santa Cruz, a més de la del Palau de Congressos de Catalunya, a Barcelona.

"Anem pel camí correcte, apropant-nos a la plena superació dels impactes de Covid i a la construcció de la companyia més rendible, sostenible i resilient que preveu el nostre Full de Ruta Estratègic fins a 2024", ha assegurat el president i conseller delegat de l'hotelera mallorquina, Gabriel Escarrer.