Mercadona mou fitxa i anuncia una baixada de preus a fins a 500 productes de venda als seus supermercats. La companyia de Juan Roig, que va batre rècord de vendes l'any passat, ha decidit reduir els preus en productes de consum diari des d'aquest mes d'abril fins a final d'any, segons ha anunciat en un comunicat. Segons els càlculs de la mateixa empresa, la mesura suposarà un estalvi de fins a 150 euros anuals a la cistella de la compra dels seus clients.
En aquest sentit, des de Mercadona asseguren que l'objectiu és "avançar-se a la baixada de costos", després de comprovar que "lentament" ja s'està produint al mercat. Una mesura que, segons destaca, es durà a terme "sense tocar la qualitat dels productes i garantint la sostenibilitat de tota la cadena alimentària (proveïdors, sector productiu, empresa i treballadors)".
Es pot destacar que la cadena de supermercats compta amb un apartat nou en la seva aplicació mòbil en el qual ressalten els productes que han baixat de preu, implementat en la seva última actualització. La baixada de preus es produeix després de l'anunci de la companyia de la inversió de 280 milions d'euros per obrir 10 noves botigues a Portugal.
La mesura suposarà, d'acord als seus càlculs, un estalvi total per als clients de 200 milions d'euros d'aquí a final d'any. Així mateix, Mercadona assegura que tindrà un impacte en el marge de la companyia de -0,6 punts, que s'afegeixen a la reducció realitzada per l'empresa de -1,1 punts des de 2020 "per minimitzar l'important increment dels preus de cost en origen i la indústria".
Aquests són els productes que baixen de preu
D'aquesta manera, la baixada de preu d'aquests 500 productes, dels quals molts estaran degudament identificats a les botigues, s'aplicarà a nombrosos aliments de consum diari. Entre ells es troben productes en conserva com la tonyina, lactis com alguns formatges i iogurts, fruita seca, olis, neteja i manteniment de la llar, alimentació per a mascotes, brioixeria, bodega o perfumeria.
Així mateix, en el cas dels productes frescos, la companyia garanteix que aprofitarà les oportunitats de mercat per baixar el preu, com per exemple en el carbassó, el peix o els pits de gall dindi. Tots aquests productes aniran també degudament identificats.