Mercadona es reforça en el segment online amb la posada en marxa del seu segon rusc a la Comunitat de Madrid. Es tracta d'un magatzem on es preparen comandes exclusives per a venda online, situat a la localitat de Boadilla del Monte. El rusc, segons ha comunicat la companyia aquest dijous, és més petit que les anteriors i servirà per reforçar el servei de la que té en el municipi de Getafe des de l'any 2020.

La companyia de Juan Roig ha invertit 13,2 milions d'euros per a la posada en marxa del rusc, que comptarà amb una plantilla de 150 persones. Inicialment, donarà servei a les localitats de Boadilla del Monte, Alcorcón i Villaviciosa de Odón, per a progressivament anar estenent el seu servei a altres zones de la Comunitat de Madrid com Leganés, Parla o Tres Cants.

Així mateix, tots els clients que rebin la seva compra a les noves zones també tindran accés a la nova botiga online a través del web o l'app amb fotos dels productes i que compta amb enviaments des de les 7:00 fins a les 22:00, en trams de 2 hores, de dilluns a dissabte. Mercadona destaca que continua millorant el servei i que ha començat a vendre online productes de la seva gamma "Llest per Menjar", com la truita o l'amanida russa.

Mercadona continua creixent a l'online

Juana Roig, directora general de Mercadona Online, ha destacat que "amb aquest Rusc a Boadilla estenem la nova compra online a més clients de la Comunitat de Madrid, que és un dels nostres principals mercats. Continuem fent passos perquè el màxim nombre de clients pugui comprar online a Mercadona de forma senzilla i còmoda, a més de generar un negoci sostenible a llarg termini."

La nova instal·lació se suma als ruscos que Mercadona té ja implantades a València, Barcelona, Getafe (Madrid), Alacant i Sevilla, amb els quals la companyia ha continuat reforçant el desenvolupament del seu servei de compra online a Espanya. Un projecte que continua creixent i que compta en l'actualitat amb 2.700 treballadors. El canal online a Mercadona va registrar el 2022 una facturació de 540 milions d'euros, un 20% encara procedeix del web antic i un 80% prové del nou sistema amb nou web i app.

Mercadona té diferents models de venda amb base en la demanda de les comandes que hi ha en cada població. D'una banda, el model "Ruscos" atén a zones amb una alta densitat de comandes online. D'altra banda, per a les zones de menor concentració de comandes, compta amb un model de preparació i repartiment des de les botigues. Aquest model és present en diverses ciutats com per exemple Saragossa, País Basc, Tarragona, Castelló i Almeria.

Sostenibilitat

Així mateix, la companyia ressalta el seu compromís amb el medi ambient i la sostenibilitat. És per això que als nous magatzems online introdueix elements per reduir considerablement el consum energètic, com panells solars i aïllaments especials per a la zona de magatzem de fred. Destaca també que els 600 vehicles que realitzen repartiments online – 40 d'ells al nou Rusc que avui es posa en marxa a Madrid - compten amb l'etiqueta eco, sent unes furgonetes de repartiment microhíbrides i a gas, la qual cosa ha suposat una inversió superior als 28 milions d'euros.

D'altra banda, en el cas del Rusc de Boadilla incorporen algunes novetats, com l'ús de bateries de liti en les transpaletas de preparació de les comandes. "Mercadona online continua apostant pel talent tecnològic, perfils que treballen en desenvolupar i optimitzar tant els processos com el programari per a la venda, preparació i enviament de les comandes online als Ruscos i botigues. Una mostra d'això és el continu creixement de l'equip humà, aquesta vegada amb l'ampliació de les seves oficines a Madrid", assegura la companyia.