La cadena valenciana Mercadona ha arrencat la campanya de la patata nacional, en la qual preveu comercialitzar aquest any 94.000 tones de patates procedents de totes les zones productores. Aquesta xifra representa un increment del 6% respecte a la campanya anterior i suposa un "important impuls" al sector agrari espanyol, en un context en el qual "es va reduint la superfície de producció de patata a Espanya, segons dades del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA)".
"Estem treballant per recuperar cultius a les zones més càlides per allargar la campanya nacional el temps més gran possible", ha assenyalat Laura Merino, especialista de patates a Mercadona, qui ha afegit que per a la mercantil "la prioritat és la qualitat i la patata nova és la que compleix amb tot el que ens demanen els nostres clients".
Patata nacional en tres formats
Per a aquesta campanya, que s'allargarà aproximadament fins a finals de setembre i fins i tot octubre si la qualitat ho permet, la companyia comercialitzarà patates conreades en camps de Múrcia (Cartagena), Andalusia (Sevilla, Màlaga, Almeria), Madrid, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Galícia, Euskadi (Àlaba), Canàries (Tenerife i Gran Canària) i les Illes Balears (Mallorca i Eivissa), gràcies als acords estables que manté amb els proveïdors Patates Hijolusa, Patates Meléndez, Patates Gómez, Udapa, Cadimisa, Illacamp, Papacan, Mr. Chippy i Legufrut.
Mercadona ofereix ja patata nacional a totes les seves botigues en els seus tres principals formats: a granel, malla de tres quilos i de cinc. Així que avanci la campanya, anirà incorporant la patata nacional a la resta de l'assortiment: roja, especial per fregir, per a guarnició i per a microones, segons ha informat la companyia en un comunicat.
La cadena aposta per la fruita i verdura de proximitat
El volum de compres de patata nacional previst per a aquesta campanya "respon a l'aposta de Mercadona per la fruita i verdura de proximitat", assenyala la cadena de supermercats valenciana. Com tots els anys, durant la campanya espanyola i quan el producte compta amb la qualitat que demanden els clients, hi ha patata 100% espanyola procedent de diferents comunitats autònomes.
El 2023 les compres de Mercadona a Espanya van assolir els 27.142 milions d'euros, un 22% més que a l'any anterior. Més del 85% de l'assortiment de Mercadona és d'origen nacional, amb productes conreats, pescats, elaborats o transformats a Espanya. Actualment, la cadena valenciana compta amb 1.681 botigues operatives. Al llarg dels últims anys, el grup ha dut a terme la reforma i renovació d'un total de 1.364 dels seus supermercats amb el nou model de botiga eficient, que inclou les noves seccions de frescos i el servei Llest per menjar. Un model de botiga que "duplica la rendibilitat" davant d'un establiment convencional.