Mercadona ha seguit el 2024 liderant el negoci del gran consum amb una quota de mercat del 29,5%, gairebé dos punts més que el 2023, segons l'informe "Tendencias del Consumidor 2024" de la consultora NIQ. Carrefour segueix en la segona posició, amb un 7,4% de quota, mentre que Lidl se situa en la tercera posició amb un 6,7%, segons les dades aportades aquest dimarts durant la presentació de l'estudi.
A més, Consum i Aldi avancen en el repartiment de la despesa de gran consum i també continua destacant el fet que un de cada quatre euros que gasta les llars en gran consum va als supermercats regionals, "la qual cosa demostra una vegada més la seva gran fortalesa", segons NIQ. Quant a punts de venda, DIA és el que compta amb un major nombre d'establiments (2.288), seguit per Mercadona (1.613) i Eroski (1.352).
D'altra banda, el 2024 les cadenes que més locals nous van obrir van ser Carrefour, Consum i Aldi.