Les principals empreses automobilístiques mundials van obtenir un benefici operatiu conjunt de 39.646 milions d'euros en el segon trimestre, la qual cosa representa un increment del 31,3% respecte al mateix període de l'any anterior, marcant un nou rècord per al sector. Segons l'informe presentat aquest dilluns per la consultora EY, que analitza les 16 companyies automobilístiques més grans del món, les vendes també van aconseguir una xifra històrica amb un increment del 18,1%, assolint els 515.779 milions d'euros (436.695 milions el 2022). Segons l'informe, és la xifra més alta registrada en un segon semestre en la història.

Les firmes alemanyes van encapçalar la llista de les més rendibles, liderada per Mercedes-Benz, amb un marge del 13,04%, per davant de Kia (12,97%) i de BMW (11,7%). Stellantis no va publicar les xifres de beneficis del segon trimestre, però va generar un marge del 13,8% en el primer semestre de l'any. Segons l'informe Els majors fabricants d'automòbils del món de la consultora, la llista la completa Toyota (10,6%) i Hyundai, amb un 10%, mentre que Tesla es troba en la sisena posició, amb una rendibilitat del 9,6%.

Vendes de cotxes

En termes de vendes, Toyota va liderar el rànquing sectorial en el segon trimestre, amb 2,75 milions d'unitats. En segon lloc, es troba Volkswagen, que va vendre 2.240 milions d'unitats, seguit de Stellantis, amb unes vendes de 1.658 milions. Els tres fabricants van registrar un creixement de les seves vendes, però Volkswagen es posiciona com el més fort, amb un creixement del 15% entre els tres primers del món.

Tesla i Ford redueixen beneficis

Els mercats dels Estats Units i Europa van liderar l'increment de vendes, un 15% i 18%, respectivament; mentre que la Xina les va incrementar un 6%, després que entre gener i març d'aquest any descendissin un 22%. En aquesta mateixa línia, els alemanys van registrar vendes de 155.519 milions, seguits dels japonesos, 140.689 milions (+26,1%), els qui es van veure beneficiats per la debilitat del ien.

Els increments de beneficis trimestrals més grans els van registrar Mazda (un 254% més), Nissan (98%), Toyota (94 %), Honda (77%) i Kia (52 %). Per contra, Tesla (-3 %) i Ford (-22 %) van ser les úniques companyies que van reduir els seus beneficis.

"Gir al mercat"

"La majoria de les empreses han aconseguit de nou mantenir la rendibilitat molt alta. Tanmateix, és probable que aquest any vegem un gir al mercat. Perquè quan s'hagin processat les comandes del període d'escassetat de xips; els fabricants d'automòbils s'enfrontaran a la nova realitat: debilitat econòmica, caiguda de la demanda, pressió sobre els preus, excés de capacitat, l'acceleració de l'electromobilitat, etc. als fabricants els resultarà cada vegada més difícil imposar al mercat preus elevats per als vehicles i renunciar als descomptes", ha pronosticat Xavier Ferré, soci responsable del sector d'Automoció i Transport a Espanya d'EY.