El fabricant alemany d'electrodomèstics Miele ha anunciat avui que es disposa a ajustar la plantilla. La companyia preveu reduir 2.700 llocs de treball, més d'un 10% de la plantilla mundial actual, d'aproximadament 23.000 treballadors. L'empresa amb seu a Gütersloh (Alemanya) ha informat aquest dimarts que necessita estalviar uns 500 milions d'euros fins a 2026, pel descens del negoci, a causa de la reducció de la demanda d'electrodomèstics a nivell global i el "dràstic" increment dels preus dels components. La companyia no ha comunicat la concreció del pla, però ha avançat que els plans passen per eliminar a nivell global uns 2.000 llocs de treball en l'àmbit indirecte, és a dir, no relacionats directament amb la producció i que planteja deslocalitzar gradualment fins a 2027 uns 700 llocs de treball d'Alemanya a Polònia, en la planta de Ksawerów del qual pretén muntar gairebé totes les rentadores d'ús domèstic que en l'actualitat es fabriquen a Gütersloh.
El 2023, els beneficis provisionals al sector dels electrodomèstics prèmium es van contreure en un 9%, mentre que la reducció de les vendes en relació amb 2022 va ser fins i tot del 18%. "No hi ha senyals en vista d'una ràpida recuperació dels mercats. Alhora, l'elevada inflació provoca costos clarament més elevats per la part de les adquisicions, per exemple materials i energia i també els salaris per conveni", va destacar la companyia alemanya en un comunicat. El sindicat IG Metall ha criticat els plans del fabricant d'electrodomèstics i l'ha citat a negociar alternatives per mantenir els llocs de treball.
La situació per a Miele, dins d'aquest context, no és prometedora, segons els seus responsables. Malgrat que durant la pandèmia, Miele s'havia beneficiat de l'auge de les vendes d'electrodomèstics i havia creat 3.000 nous llocs de treball. El 2022 els seus guanys havien crescut en un 12% amb un rècord de beneficis de 5.400 milions d'euros. També el 2021 va obtenir bons resultats: va registrar unes vendes de 4.840 milions d'euros l'any 2021, augmentant considerablement les xifres per sobre del previst i registrant dades històriques en la companyia amb 123 anys de trajectòria industrial.
En els dos últims anys, el fabricant s'ha centrat en una política d'expansió de la marca -considerada prèmium- per apropar-la als consumidors, amb la creació d'una xarxa de centres de venda propis en els quals l'usuari pot testejar els productes abans de comprar-los. Una xarxa que també s'ha estès i reformat a Espanya.