“Avui tanco un dels capítols més emocionants i transformadors de la meva vida”. Amb aquesta frase inicia Mireia Trepat, una de les fundadores de la marca de cosmètica natural Freshly Cosmetics, el seu missatge de comiat. “Després de nou anys liderant Freshly Cosmetics, és hora d’obrir una nova pàgina. Freshly ha estat més que un projecte professional per mi, ha estat el reflex dels meus valors, de la meva visió i de les meves ganes de construir una cosa autèntica. Com tota gran història, ara arriba el moment de tancar aquest capítol per començar-ne un de nou”, confessa.
Així, la marca de cosmètica catalana, fundada el 2016 a Tarragona, arranca el 2025 amb moviments dins la seva cúpula directiva. En aquest sentit, Trepat ha decidit deixar la direcció de l’empresa i tancar així una etapa de nou anys de lideratge dins la marca. En el mateix comunicat, Trepat ha indicat que seguirà involucrada com a sòcia i advisor, però sense estar “en el dia a dia del negoci”.
Mireia Trepat va fundar Freshly Cosmetics ara fa nou anys de la mà amb Miquel Antolín i Joan Miralles, aquest últim ja deslligat de l’empresa. En aquesta nova etapa de la marca, Antolín seguirà com a CEO, però ara en solitari. Enginyera química de formació, Trepat ha recordat en el seu comunicat que “aquests anys li han ensenyat que liderar no és només prendre decisions, sinó connectar amb les persones. Que l’èxit no es mesura només amb xifres, sinó amb impacte, i que els majors assoliments no són sempre els que et vas imaginar, sinó els que neixen en el dia a dia”. “Avui començo aquest nou camí amb ganes de construir, aprendre i compartir”, acaba Trepat en el seu missatge de comiat.
Nou full de ruta dins de Freshly
La sortida de Trepat de la cúpula directiva arriba en un moment en el qual la firma es troba immersa en un nou pla estratègic. Freshly Cosmetics va dissenyar a finals d’any un full de ruta per als pròxims cinc anys per recuperar el seu enfocament inicial en la innovació de producte i poder adaptar-se a les transformacions del mercat del sector on el comerç electrònic ha vist un decreixement durant els darrers anys i les vendes en punts físics han anat a l’alça. A més, a finals de 2024 la companyia va aplicar un expedient de regulació d’ocupació (ERO) per a una cinquantena de treballadors a la seu central del grup, que l’empresa va justificar per motius econòmics i organitzatius.
Amb la nova estratègia, el negoci "aspira a consolidar-se com una marca omnicanal, incrementant la seva disponibilitat física a Espanya, Itàlia i Portugal a través de canals B2B". El nou pla també inclou una estratègia de màrqueting centrada en la construcció de marca i "una forta aposta per la innovació en producte", amb l'objectiu d'oferir una proposta de valor única en el sector.
Freshly és una marca amb ADN digital que ha crescut a través del seu propi canal en línia, fins a arribar a 36 països d'Europa, Amèrica i Àsia i que l’any 2019 va iniciar la seva expansió amb botigues físiques, que va intensificar el 2023, amb l'obertura de 18 punts de venda a Espanya. Ara per ara la marca compta amb 650 punts de venda distribuïts a Espanya, Andorra, Itàlia, Portugal i França.
També dins dels plans de creixement, a principis de 2023 la companyia amb seu a Reus va posar en marxa un centre de producció situat al seu centre logístic de Gandesa (Tarragona). Aquest espai, d’uns 700 metres quadrats de superfície, va ser l'inici de per a la fabricació i envasat dels seus productes. El centre logístic a Gandesa compta en total amb 14.000 metres quadrats de superfície des d'on preparen les comandes que reben en línia, les comandes per a les botigues i l'estoc de la marca. La formulació dels productes la fan a Reus i, a Barcelona, compten amb un laboratori externalitzat des d'on fabriquen els articles.