Tupperware, el fabricant nord-americà d'envasos d'emmagatzematge d'aliments, ha advertit que podria entrar en bancarrota si no pot recaptar ràpidament nou finançament. L'empresa, després de 77 anys, ha admès que hi ha "un dubte substancial sobre la seva capacitat per continuar com a empresa en funcionament". Tupperware ha intentat reposicionar-se a un públic més jove, però no ha aconseguit aturar una caiguda en les seves vendes.

Així doncs, les seves accions van caure gairebé un 50% dilluns abans de recuperar-se lleugerament dimarts. En un comunicat, Tupperware ha anunciat que les seves accions estaven en perill de ser retirades de la borsa de Nova York perquè encara no havia presentat el seu informe anual. També ha advertit que havia de renegociar els seus préstecs després de modificar ja tres vegades els seus contractes de préstec des de l'agost de 2022.

El model de venda, un dels errors

Els experts diuen que els errors financers, la desaparició del model de venda directa a l'era del comerç electrònic i l'augment d'alternatives barates, inclosos els envasos reutilitzables dels lliuraments d'aliments, poden haver tingut un paper en la caiguda de Tupperware. El problema de l'empresa és la seva mala gestió: van ser visionaris en el concepte, el menjar per emportar, però no han sabut anar en concordança als canvis marcats. Tupperware està lluitant amb els costos d'interès més elevats dels seus préstecs mentre intenta capgirar el negoci.

Tupperware Spain
Tupperware Spain

La companyia va dir que "actualment preveu que no tingui la liquiditat adequada a curt termini". Fa tot just un mes, la directora financera de Tupperware, Mariela Matute, que es va incorporar a la companyia el maig de l'any passat, va dir als inversors: "Estem segurs que podrem operar sense dubtes substancials el 2023". Amb el primer trimestre tancat, el pronòstic s'ha girat completament.

Mals resultats després de la pandèmia

Ara, Tupperware ha admès que els seus resultats financers per al 2021 i el 2022, així com les seves xifres intermedies el 2021 i els primers tres mesos del 2022 s'havien "equivocat" a causa de com l'empresa comptabilitzava impostos i arrendaments. El preu de les accions de Tupperware va augmentar un 5,6% dimarts després de caure gairebé un 50% dilluns. La companyia treballa amb assessors financers per aconseguir més diners i inversió. També està examinant si pot vendre propietats i retallar llocs de treball.

la història de Tupperware

Tupperware va ser fundada per Earl Tupper, un químic nord-americà, el 1946. Els productes de polietilè estancs a l'aire i a l'aigua, amb la seva tapa de doble tancament, es venien als grans magatzems, però no van tenir èxit immediatament perquè els clients potencials no estaven segurs de com utilitzar-los. La gent estava acostumada als productes de vidre i ceràmica. Una venedora anomenada Brownie Wise va començar a vendre Tupperware ella mateixa i va donar difusió. No obstant, el fundador i el seu vicepresident es van enfrontar per estratègia i el 1958, Tupper va acomiadar la senyora Wise, a qui van arribar a contractar-la com a vicedirectora. 

Finalment, van esdevenir els protagonistes dels sopars nord-americans i les barbacoes al pati del darrere, i els contenidors Tupperware van arribar a la fama a través del model de venda directa de l'empresa i les "parts de Tupperware" organitzades a les cases dels venedors. Tot i que les vendes de la marca van augmentar breument durant la pandèmia de la covid, a mesura que les famílies preparaven més àpats casolans durant el confinament  la tendència es va invertir bruscament l'any passat a mesura que els restaurants van tornar a créixer.