Passeig de Gràcia s'ha convertit en una cursa per demostrar qui té la botiga més gran. Una de les intocables és Stradivarius, del Grupo Inditex, amb més de 1.930 m2 de superfície repartida en dues plantes. Un dels elements que més destaca és la seva façana, integrada en un edifici del 1919 composta per cinc arcs idèntics, dels quals Stradivarius ocupa quatre. Però en aquest podi també hi ha altres marques com Louis Vuitton, amb 1.500 metres quadrats; o Rabat amb els seus majestuosos 2.100 metres quadrats. Sigui com sigui, el tamany sí importa i va més enllà de la categoria de les seves marques: de la moda fast fashion d'Amancio Ortega a firmes de renom que s'han venut a grans fons.
BOSS es trasllada
El darrer en sumar-se és BOSS, que ha oficialitzat l'obertura d'una nova botiga d'aproximadament 1.500 metres quadrats al Passeig de Gràcia, 84 , un dels locals més grans de la marca a Europa. La botiga, propietat de Mimeisa, és a la planta baixa de l'Hotel Royal Passeig de Gràcia, entre els carrers Provença i Mallorca. El local va estar ocupat per BBVA fins al 2021 i el darrer any i mig ha acollit la flagship de la firma de cotxes elèctrics esportius d'alta gamma Polestar. Amb aquesta operació, BOSS reubica el seu local del número 71 de Passeig de Gràcia i guanya presència a Espanya.
L'operació ha estat assessorada per CBRE, primera companyia internacional en consultoria i serveis immobiliaris, i ha estat recolzada per Mimeisa com a gestora immobiliària d'actius prime amb una forta orientació a la sostenibilitat. Mimeisa està duent a terme la rehabilitació del local des d'una perspectiva de recuperació del local patrimoni històric, així com amb criteris de sostenibilitat per obtenir la certificació LEED. L'edifici va ser concebut pel despatx d'arquitectura Tous i Fargas als anys 70, amb què van obtenir el prestiguiós premi FAD, i preveia un disseny modular per permetre la màxima flexibilitat i adaptar larquitectura a les necessitats canviants de les persones. “Aquesta rehabilitació generarà un elevat impacte positiu en termes de ciutat, preservant i millorant-ne el patrimoni històric així com millorant la seguretat de les persones i adaptant-se a les necessitats de la societat actual”, ha assegurat Miguel Casas, Chief Executive Officer de Mimeisa.
La moda pel Passeig de Gràcia
En paral·lel, aquesta operació també demostra l'interès dels retailers internacionals per la capital catalana. Aquestes marques han protagonitzat el 40% de les obertures a High Street entre gener i setembre, segons dades de CBRE. L'interès d'aquests operadors per situar-se als principals carrers comercials espanyols ha augmentat en els primers nou mesos de l'any, representant el 49% de les demandes de nous locals. Aquesta xifra se situa per sobre del 45% registrat el mateix període de l'any passat. En concret, Passeig de Gràcia és el carrer més demandat per aquest tipus de companyies ja que atrau el consumidor tant local com a turista, amb un temps mitjà de permanència de 84,1 minuts. Passeig de Gràcia ha tancat el tercer trimestre de l'any amb una taxa de disponibilitat a locals del 3,6%.