Des d'aquest divendres, Ciments Molins passa a denominar-se Molins. El grup de la família Molins ha decidit modificar la seva històrica identitat corporativa per aconseguir que tots els seus stakeholders tinguin una visió més global de la companyia i deixin d'encasellar-la com a fabricant de ciment. Vol transmetre que és una companyia que crea solucions per a la construcció, basades en la innovació i la sostenibilitat. "El ciment és la base de la companyia, representa el 60% del nostre negoci actual i estem invertint en la reducció de les emissions fins a arribar al net zero 2050. Tanmateix, avui som una companyia que ofereix un ampli catàleg de solucions per a la construcció i la nostra estratègia a llarg termini és continuar creixent en tota mena de solucions constructives, de manera que puguem oferir un servei cada vegada més bo als nostres clients", ha destacat el conseller delegat del grup, Julio Rodríguez.

El canvi d'identitat comporta la unificació de les marques comercials de Molins a Espanya —Ciments Molins Industrial, Promsa, Propamsa, Pretersa-Prenavisa i Precon—, amb una àmplia gamma de productes i solucions innovadores i sostenibles per a la construcció. Aquesta reestructuració coincideix amb el relleu, ja anunciat per al pròxim mes de juliol, a la direcció de la companyia. La junta d'accionistes del 26 de juny aprovarà la sortida de Julio Rodríguez i la seva substitució per Marcos Cela, un directiu amb llarga trajectòria a la cimentera de la família Molins.

Cela s'incorporarà a un grup reestructurat, amb un model de negoci integrat, amb sis línies de negoci que distingeixen les diferents àrees de la companyia i que marquen noves línies de creixement en solucions i productes: ciment, formigó i àrids, economia circular, solucions per a la construcció, solucions prefabricades i paisatge urbà. La companyia preveu creixements sostinguts en totes aquestes línies, però també estarà pendent de les oportunitats que sorgeixin per comprar empreses complementàries. De fet, Julio Rodríguez ha confirmat que tenen "molt avançades" per a nous desenvolupaments en l'àrea de l'economia circular.

La nova Molins s'estrena després d'un primer trimestre de 2024 amb un benefici net de 52 milions, un 38% més que al mateix període del 2023, i les vendes van ser de 336 milions. Durant el 2023, els ingressos es van elevar a 1.349 milions, el 59% provinents de la venda de ciment, un 18% prefabricats de formigó, un 12% morters especials i un 11% formigó.

El conseller delegat, Julio Rodríguez, ha concretat que Molins té 168 plantes especialitzades en solucions per al sector de la construcció, distribuïdes arreu del món. D'aquestes, 15 són cimenteres, 81 estan especialitzades en solucions de formigó i morters especials, 13 en prefabricats de formigó, 51 són d'àrids i 8 més s'han orientat a l'economia circular i a valorització de residus. Per a la seva gestió global, la firma dona feina a 6.300 persones.

Escofet i Calucem, al marge

En aquest procés de reestructuració, Molins unifica les marques comercials dels seus negocis, tret d'Escofet —empresa dedicada al disseny i industrialització d'elements urbans i formigó arquitectònic— i Calucem —amb seu a Mannheim (Alemanya), que ofereix una gran varietat de solucions per al mercat de la química de la construcció, i és coneguda per la seva capacitat d'innovació per reduir les emissions de CO₂—. Aquestes marques s'han mantingut per la seva singularitat i especialització, i en tots dos casos, s'aplicarà un endós al seu logo amb la nova identitat de la companyia a la qual pertanyen: esdevindran Escofet by Molins i Calucem by Molins.