Relleu en la presidència de l’Associació d’Agents Immobiliaris de Catalunya (AIC), la principal organització dels API catalans. Montserrat Junyent s’ha imposat per un ampli marge a Vicenç Hernández, l’actual president, en les eleccions disputades aquest divendres. Junyent ha obtingut 685 vots, més del triple dels 206 del seu oponent, segons ha confirmat la mateixa guanyadora a ON ECONOMIA. La participació ha estat del 24,7% del cens.

Ha saltat la sorpresa en les eleccions dels API catalans. La candidata alternativa (Junyent) s’ha imposat al fins ara president (Hernández) tot i que aquest últim comptava amb el suport del president del Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de Barcelona (Coapi BCN), Gerard Duelo, que no es presentava en aquests comicis, però que va fer campanya per a aquesta candidatura.

En realitat, tot i que a Junyent se l’ha qualificat de candidata “alternativa” per les dues bandes, l’han acompanyat en la seva llista sis membres de l’equip sortint d’Hernández. Mentre que aquest només anava acompanyat per tres dels membres de la seva actual junta.

L’advocada Montserrat Junyent dirigeix des de fa molts anys l’assessoria jurídica del Coapi BCN. Recentment va dimitir com a secretària de la junta d’aquest col·legi per presentar-se a les eleccions de l’AIC. I fins el setembre de 2023 va presidir Fadei, la patronal espanyola del sector de les agències immobiliàries –adherida a la CEOE– de la qual en continua com a vicepresidenta.

Vicenç Hernández, economista de formació, ha presidit l’AIC des de 2020 –optava al seu segon mandat– i és el CEO de Tecnotramit. També és membre del ple de la Cambra de Comerç de Barcelona, de la qual en presideix la comissió d’habitatge i la delegació territorial del Barcelonès Nord.

Des que es van convocar les eleccions, la tensió entre les dues candidatures va anar en augment, però més que per la pugna entre els dos candidats a la presidència, Hernández i Junyent, per les escaramusses i els interessos que tenen al seu darrere. Fonts del col·lectiu dels API catalans destaquen que Hernández compta amb el suport de Gerard Duelo, president del Coapi BCN i fins l’any passat del Consell General dels Col·legis d’API d’Espanya; mentre que Junyent té el suport de Joan Ollé –antecessor de Duelo en el Coapi BCN, el seu fill va a la llista– i de destacades empreses del sector.

En un audio que va difondre aquest dimarts als API, si bé va recordar que no era candidat, Duelo va fer una crida a la mobilització a favor de la candidatura d’Hernández, que és el seu vicepresident en el Col·legi de Barcelona. Duelo va qualificar la presentació de la llista de Junyent de “cop d’Estat”. Fonts del col·lectiu d’API indiquen que la tensió de la campanya s’ha girat contra Duelo i, per tant, contra Hernández, el candidat al qual donava suport.

En declaracions a ON Economia, un cop s'han conegut els resultats electorals, Junyent ha afirmat que a partir de la setmana vinent començaran a treballar, amb "responsabilitat" i "tranquil·litat".

L’AIC aplega prop de 5.500 agents de la propietat immobiliària. Aquesta associació comparteix la mateixa seu i part dels empleats amb el Coapi BCN i, a sobre, participen conjuntament en algunes empreses que ofereixen serveis als API no només de Catalunya sinó també en altres comunitats.