Isak Andic, fundador de Mango, ha mort aquest dissabte en caure al buit en un accident de muntanya a Collbató (Barcelona). La premsa nacional s'ha fet eco de la notícia, també les màximes autoritats del país. Ara bé, la influència de l'empresari al sector empresarial era tal que mitjans de tot el món han parlat de la notícia, alguns fins i tot col·locant-la en portada. És el cas de Sky News, la cadena de televisió britànica, que ha titulat la notícia d'aquesta manera: "El multimilionari fundador de la cadena de moda Mango Isak Andic mor en un accident".

Els mitjans de comunicació del Regne Unit estan cobrint aquesta informació al detall. La BBC, la primera empresa de televisió i ràdio britànica, explica que "l'empresari d'origen turc va fundar Mango a Barcelona l'any 1984 i actualment la cadena opera a 120 països. Forbes va estimar que el patrimoni net d'Andic era de 4.500 milions de dòlars". Així mateix, The Mirror també li ha dedicat un article a la notícia: "El propietari de Mango, Isak Andic, mor després de caure 500 peus d'un penya-segat durant unes vacances familiars a la muntanya".

"La moda ha perdut una de les seves figures"

A França, Le Parisien, el tabloide generalista fundat el 1944, ha dit que "la moda espanyola ha perdut una de les seves figures. Isak Andic, fundador de la marca de roba Mango, ha mort en un accident aquest dissabte". No és l'únic, ja que BFM TV, el canal de televisió de temàtica informativa en emissió les 24 hores, ha apuntat que "l'empresari, un dels més rics d'Espanya, ha caigut durant una sortida a la serralada de Montserrat".

Mango, una empresa internacional des del primer moment

En 1984 Isak Andic va crear la primera botiga amb el nom de Mango, al passeig de Gràcia 65 de Barcelona. En un any tenia obertes quatre botigues a Barcelona i una a València, i va assolir el centenar de locals en 8 anys a tot Espanya. L'empresari era president no executiu de l'empresa, que dirigeix el CEO, Toni Ruiz, i la seva companyia forma part del Fòrum de Marques Prestigioses Espanyoles, ambaixadores de la Marca Espanya.

L'expansió internacional va començar el 1992 amb dos punts de venda a Portugal, va seguir el 1995 a Àsia, i el 2002 a la Xina i Austràlia, i van assolir els cinc continents. Des de 2010 van potenciar les megabotigues a grans ciutats comercials del món, com les de Serrano (Madrid), Restauradors (Lisboa) i Soho (Nova York), i el 2022 van complir 30 anys d'expansió internacional amb una botiga a la Cinquena Avinguda (Nova York).

El Pla Estratègic 2024-26 de la multinacional catalana preveu obrir més de 500 locals, fins a sumar un milió de metres quadrats comercials; superar els 4.000 milions de facturació; duplicar el resultat net de la companyia, i ampliar la seva plantilla en almenys un 30%. Van tancar el 2023 amb els millors resultats dels seus 40 anys d'història, en duplicar el seu resultat net fins als 172 milions i superar els 3.100 milions en facturació (+15%).