Moure: 140 milions en benzineres, neteja de cotxes i nàutica
El grup eixampla la xarxa d'Autonetoil i Elefant Blau i potencia el nou negoci de Kumbra Yachts
- Maria Teresa Coca
- BARCELONA. Dimarts, 19 de novembre de 2024. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts
Marcos Moure, propietari i fundador de grup Moure va iniciar el seu camí el 2010 dins del sector dels centres de neteja de cotxes. El 2012 va fer el mateix amb les benzineres, obrint la primera benzinera Quality Low Cost d'Espanya i convertint-se en un pioner del sector. Catorze anys després, el grup Moure és un holding ubicat a Alella (Barcelona), que facturarà 140 milions d'euros el 2024, amb negocis a Espanya i Portugal i una plantilla de 140 persones.
Un entramat empresarial que té cinc línies de negoci complementàries per potenciar les sinergies: Elefant Blau, amb 50 centres de neteja de cotxes (carwash) a alta pressió; Autonetoil, una xarxa de 24 benzineres Quality Low Cost; Petronet, distribuïdora de peces per a centres de neteja de cotxes; Washnet Factory, especialitzada en la fabricació i instal·lació de carwash; i Kumbra Yachts, la recent empresa de venda d'embarcacions d'esbarjo, "complint el somni familiar després de tres generacions de navegants", s'enorgulleixen a l'empresa.
Entrar al sector de la nàutica ha estat un salt important per al grup i "un projecte en expansió" que vol estendre's per tots els ports comercials d'Espanya i que seguirà l'esperit de creixement de la companyia: optimitzar i rendibilitzar els actius, automatitzar i digitalitzar els processos sense perdre de vista que el centre de tot són els clients i els nostres col·laboradors, explica a ON ECONOMIA el director general del grup, Manel Montero. Val a dir que un altre punt d'inflexió va ser la compra de la filial espanyola d'Elefant Blau de la multinacional francesa Hypromat, el 2015.
Montero explica que el seu negoci és complex perquè depèn dels preus dels carburants, principalment perquè ara mateix Autonetoil aporta el 90% de les vendes totals. El seu pes ha crescut en l'últim any perquè el grup ha obert 4 noves gasolineres el 2024 i el 2023 en va incorporar 3 més quedant-se la xarxa d'estacions Petroest, composta per 2 establiments a Palma de Mallorca i un a Manacor. La inversió en aquestes compres ha estat de 10 milions imputats a l'exercici de 2023, la inversió més gran de la seva trajectòria empresarial. Per aquest any, tot apunta que es podrien invertir 3,5 milions d'euros més, però la companyia està negociant la compra d'un grup de benzineres a la demarcació de Barcelona, que podria incrementar aquest import.
La xifra forma part de l'estratègia d'inversions anuals que, de mitjana, són entre 5 i 10 milions d'euros entre Autoretoil i Elefant Blau, dues xarxes que també es gestionen sota el model de franquícies. Ara com ara, tenen franquiciades 2 de les 24 benzineres i 29 dels 50 centres d'Elefant Blau.
La dependència d'Autonetoil i dels preus dels carburants explica, en part, el salt en la facturació prevista per enguany, amb un increment del 36% sobre els 103 milions de vendes del conjunt del grup el 2023. No obstant això, Montero vol deixar clar que l'any 2023 "ha estat el millor exercici per a totes les línies de negoci", especialment per a Petronet i Washnet Factory a Espanya i a també a Portugal on "després de 3 anys d'arribar a aquell mercat ara ja som uns proveïdors reconeguts dins del sector", concreta Montero. A Portugal tenen un equip comercial de sis persones i "hem conquerit mercat gràcies a la nostra innovació i tecnologia", afegeix.
També l'any passat, el grup va fer una ampliació de capital de mig milió d'euros a l'empresa Washnet que ha servit per augmentar l'automatització de processos i ordenar-ne les capacitats de la nau de 8.500 metres quadrats que tenen a Les Franqueses del Vallès, per escalar-ne la productivitat i d'aquesta manera poder donar un millor servei als nombrosos clients que estan apostant per Washnet per a la instal·lació de centres de neteja totalment digitalitzats i a l'avantguarda en connectivitat i solucions de pagament bancàries.