Grupo Moure, conegut per les benzineres Autonetoil i pels centres de rentat de vehicles Elefante Azul, entrarà en el negoci nàutic. El seu propietari, Marcos Moure, ha constituït Nautical Infinity Yachts per dedicar-se a les embarcacions d'oci, des del seu disseny fins a la comercialització.
Fonts del grup precisen que posaran en marxa aquesta nova activitat nàutica l'any vinent si bé declinen aportar més detalls. Fins ara, Moure s'havia centrat en negocis de carretera, concretament en les estacions de servei i en les plantes de rentat d'automòbils, dues activitats complementàries.
Nautical Infinity Yachts es dedicarà al negoci de les embarcacions d'oci en el seu conjunt: disseny, construcció, venda, així com la intermediació en el comerç de maquinària d'aquest sector. Totes les empreses del grup tenen la seu social a Alella (Barcelona).
El Grupo Moure està integrat per les cadenes Autonetoil –amb 17 benzineres, de les quals 15 són pròpies i 2 franquiciades– i Elefant Blau –amb 56 centres de rentat, dels que 21 són propis i 35 franquiciats–, així com per les empreses Petronet –de venda de peces per a centres de rentat– i Washnet Factory –que fabrica aquest tipus d'instal·lacions–.
El 2022, Grupo Moure va facturar 94 milions d'euros, un 45% més que a l'exercici anterior. Des de l'empresa s'atribueix aquest creixement a l'expansió de la seva xarxa d'estacions de servei i a l'increment del preu del combustible arran de la guerra a Ucraïna. El benefici va ser de cinc milions d'euros, igual que el 2021.
Per a aquest 2023, la companyia planeja inversions de més de 10 milions d'euros, especialment per a la compra de noves estacions de servei, principalment a Catalunya, les Balears i Madrid. Les seves benzineres i centres de rentat es distribueixen per tota la geografia espanyola. També han anunciat una ampliació de capital a Washnet Factory. La inversió a Nautical Infinity Yachts queda per a l'any vinent. El grup va acabar el 2022 amb més de 110 empleats.
Pioner de les benzineres low cost
Marcos Moure va ser un dels pioners en el concepte de benzineres low cost. Va encunyar la definició "quality low cost" perquè les seves estacions, obertes les 24 hores del dia, compten amb personal en els torns diürns i ofereixen altres tipus de serveis. Amb freqüència, ha aparegut en els mitjans defensant posicions crítiques per la manca d'infraestructures per a la mobilitat elèctrica i apostant per combustibles alternatius com el dièsel ecològic i l'hidrogen.
Fundat el 1996, el Grupo Moure prepara la seva entrada en el negoci nàutic en un moment en què s'estan creant noves empreses i flueixen les inversions en el sector. L'edició de la Copa Amèrica de Vela que es disputarà a Barcelona el 2024 ha suposat una empenta. El juny passat, Quarza Inversiones, el fons de capital risc que lidera Cristian Abelló, va entrar en l'accionariat de la companyia barcelonina De Antonio Yachts, referent en la construcció de iots de petita eslora. Fabrica a drassanes externes d'Almeria i Polònia. No van informar de l'import d'aquesta operació encara que sí que van confirmar que la seva participació és significativa.