En plena escalada de preus entre les principals operadores de telefonia mòbil, conseqüència dels costos derivats de la inflació, Movistar pressiona els seus competidors amb una nova mesura en benefici dels seus clients. Les línies mòbils de Movistar, la marca principal de Telefónica, han passat a tenir dades il·limitades a partir de dimecres passat, exceptuant aquelles de prepagament, i s'han eliminat els càrrecs per sobrepassar la franquícia de dades en aquelles línies que disposen d'ella.

En aquest sentit, tal com ha informat la companyia aquest dijous, quan es consuma l'esmentada franquícia, els clients podran continuar navegant a una velocitat més reduïda. Per a aquelles línies que disposin de franquícia de dades, quan se superin, aquesta es veurà reduïda fins als dos megabytes, velocitat que la companyia considera "suficient" per obtenir una experiència d'ús "raonable" en navegar per Internet i utilitzar els serveis de missatgeria i vídeo en streaming, entre altres.

Aquesta nova mesura, juntament amb la veu il·limitada, totes les línies de Movistar permeten navegar a velocitat "ultraràpida" 5G sense límit de dades i possibiliten als clients estar sempre connectats "sense preocupar-se pels possibles excessos de consum". Movistar ha destacat que la millora introduïda no comporta cap cost extra i s'ha aplicat de forma automàtica des de l'11 de gener a tots els seus clients, actuals i nous.

Així, el canvi és per als clients de miMovistar, Fusió i Contracte Mòbil. "Els clients de Movistar comptaran amb la millor garantia de connectivitat perquè sabem que estar connectat a una xarxa de qualitat i tenir sempre dades disponibles és essencial per a la vida dels nostres clients", ha assegurat la directora de Màrqueting B2C de Telefónica Espanya, Laura Otero.

Les operadores mòbils apugen el preu de les tarifes

L'estratègia de Movistar contrasta amb les pujades de preus per a aquest 2023 que estan duent a terme totes les grans companyies del sector de les telecomunicacions, inclosa la mateixa Movistar. L'última implementar un increment del preu de les tarifes als seus usuaris ha estat Orange, que durà a terme el proper 12 de març un augment de dos euros per a tots els seus paquets de fibra i mòbil i d'uns altres cinc euros per als paquets que inclouen els canals de futbol.

L'operadora francesa és l'última companyia del sector que ha optat per pujar els preus el 2023, i ho farà per sota de l'IPC (Índex de Preus de Consum) d'Espanya. La pujada també és inferior a les aplicades per les altres grans companyies, sent l'augment de Vodafone del 6,5% i el de Movistar del 6,8% de mitjana.

També les firmes low cost del sector han emprès pujades de preus en les seves tarifes. D'aquesta manera, MásMóvil, el quart operador del mercat en espera de completar la seva fusió amb Orange, va aplicar l'any passat pujades de preus en alguns serveis de la seva marca Yoigo, amb un increment de dos euros a la seva tarifa Infinita. Les alces van arribar a assolir els 3 euros i es van estendre després a segones línies en aquest marca o en altres marques com Virgin. Per a 2023 encara no ha anunciat augments.

L'única companyia que de moment no ha anunciat pujades de preus als seus clients el l'operadora de baix cost Digi. La firma romanesa continua apostant pel model de baixes tarifes als usuaris espanyols i es resisteix a implementar augments de preus en un context inflacionari. L'estratègia de la teleco low cost passa per beneficiar-se d'aquestes pujades de preus per guanyar clients, havent liderat el nombre de portabilitats dins del sector l'any passat.

Les pujades de preus costaran més de 500 milions als usuaris

Amb aquest context, els usuaris es preparen per afrontar un 2023 atapeït de pujades de preus que afectaran directament les seves butxaques. Segons un estudi realitzat pel web d'estalvi Kelisto.es, l'increment de preus de les grans telecos del país supondrñán un cost extra de 527,4 milions d'euros per als consumidors aquest any, el que suposa una despesa de 43,95 milions d'euros mensuals.

La xifra té en compte l'increment de les ofertes de fibra i mòbil de Vodafone i Movistar, pel que és d'esperar que la despesa extra per al consumidor sigui més gran després de conèixer-se l'increment de preus d'Orange. "El tipus de paquet més contractat a Espanya, d'ambdues companyies, seria encara més gran si tenim en compte que aquests operadors tenen un catàleg flexible que permet afegits, molts dels quals també s'han vist perjudicats per l'encariment. Per tant, com més tingui contractat l'usuari, més s'engreixaran els seus rebuts", destaca l'estudi.

Així mateix, l'informe elaborat per Kelisto.es destaca que, després de les campanyes per la tornada a l'escola i l'inici del curs, aquestes telecos han anat reduint els descomptes en les seves ofertes de fibra i mòbil fins a eliminar-los completament amb el tancament de l'any. "En els últims mesos, cinc d'elles han eliminat algunes de les seves tarifes més barates (O2, Lowi, Vodafone Yu i Jazztel i Simyo) i Finetwork ha apujat el preu dels seus plans més barats de fibra i mòbil. El resultat és que els preus d'accés a aquestes
companyies de baix cost ha augmentat un 22,1% de mitjana, un augment que assoleix el 45% en casos com el de Jazztel.