MPC porta l’humor a l’empresa com una eina per comunicar i crear bon rotllo
L’agència gestiona una cinquantena d’artistes que fan des de xerrades per motivar fins a monòlegs per fidelitzar el talent
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dilluns, 10 de març de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

La companyia MPC Management, dedicada a la representació d'humoristes i a la producció d’espectacles des de fa 44 anys, ha llençat una nova divisió, MPC Humor per a Empreses. L'any passat, l'agència va gestionar un centenar d’esdeveniments corporatius i “la tendència va a l'alça”, de manera que per al 2025, preveuen fer-ne com a mínim 120.
“Els esdeveniments corporatius estan en auge des que vam deixar enrere la pandèmia”, explica Desirée Gómez, directora de projectes de MPC Humor per a Empreses. Reflexiona que “les empreses s'han conscienciat de la importància del benestar personal dels seus treballadors i com l'humor els pot ajudar a ser més productives i a canalitzar els seus missatges”. De fet, traslladar el llenguatge de l'humor a l'empresa pot ser “una estratègia poderosa per millorar la comunicació, la creativitat i l'ambient laboral”. No obstant això, Gómez adverteix que fer humor a les empreses “requereix sensibilitat, ha de ser sempre respectuós i evitar acudits ofensius o discriminatoris; i coneixement del context, ha de ser apropiat per a la situació i el públic”.
La creació de MPC Humor per a Empreses és, per tant, una resposta a la demanda del mercat, davant la necessitat de les companyies de cohesionar els seus equips, generar un bon clima laboral, diferenciar-se i comunicar-se tant internament com externament a través de l'humor. I, per a l'agència MPC, una manera més d'aportar valor afegit a un negoci que ha tancat 2024 amb una facturació de 7,2 milions d'euros, inclosos els espectacles 'empresarials'. Però per a més endavant, d'aquí a tres anys, la nova divisió hauria de generar el 10% dels ingressos totals.
Molts esdeveniments que demanen les empreses, de qualsevol dimensió -“no cal que siguin grans corporacions”, concreta Gómez-, són xerrades per motivar al personal amb humor i també els monòlegs d'entreteniment per posar fi a una celebració d'un esdeveniment -aniversaris de fundació, reunions comercials, de proveïdors-. Com destaca Gómez, un esdeveniment empresarial amb “un mestre de cerimònies també té molta demanda perquè en actuar com a presentador/a canvia per complet el tarannà de l’acte”.
No hi ha temes tabú, però, tot i això, “hi ha empreses més estrictes que volen evitar temàtiques concretes i marquen línies vermelles”. Altres són més flexibles. “Depèn molt dels assistents i del context de l'empresa”, afirma la portaveu del grup.
Les empreses que contracten els nostres serveis poden ser des de multinacionals amb centenars o milers de treballadors, pimes que celebren moments especials, associacions o agrupacions d'empreses, actes institucionals... Habitualment, la decisió per contractar un espectacle d’humor prové dels departaments de recursos humans o de màrqueting si parlem de les grans empreses. En el cas de les pimes, moltes vegades és la mateixa direcció de la companyia la que pren la iniciativa perquè valora l’avantatge de posar humor a una celebració.
Quan arriba una comanda a l’agència MPC Management, una empresa dels socis Manel Portomeñe i Eli Marqués, es demana tanta informació de l'esdeveniment com sigui possible: data, espai, aforament, característiques dels assistents, idioma, objectius de posar un/a humorista, saber que s'espera de l'artista, etc. “Amb tota la informació fem les propostes que creiem que millor poden encaixar a l'acte”, assegura la directora de la nova divisió d’MPC, que tria entre la seva cinquantena d’artistes i humoristes que representa. “A vegades ens arriba la demanda molt definida per un artista concret, llavors el que fem és tenir la informació de l'esdeveniment per poder-la compartir amb l'artista i que s'ho prepari bé”, puntualitza Desirée Gómez.
Els còmics també estan cada vegada més disposats a compaginar la seva carrera sobre els escenaris o als mitjans de comunicació amb esdeveniments d'empresa. Artistes reconeguts com Alex O’dogherty, Charlie Pee, Jordi Merca, Borja Nicolau o Leo Harlem, i conferenciants com Víctor Küppers s'han embarcat en el projecte i ja freqüenten congressos, gales de premis, inauguracions o jornades empresarials. Molts van treballar en empreses abans d'iniciar la seva carrera com a còmics, així que doten els seus espectacles d'aquesta doble perspectiva, destaquen des de MPC.