La cadena catalana Las Muns ha invertit 500.000 dòlars canadencs (uns 322.000 euros) per produir les seves empanades a Hamilton, una ciutat a 70 quilòmetres de Toronto, i iniciar així la seva expansió en el Canadà. L'arribada al Canadà, fa dos mesos, ha anat a l'una amb l'obertura del seu primer establiment a Toronto, ubicat a The Path, la famosa galeria comercial subterrània de la capital canadenca. Durant 2025, la companyia preveu l'obertura de tres nous locals al país, amb l'objectiu d'assolir els 10 establiments el 2026, i seguir l'expansió. Per això, la factoria de Hamilton s'ha dissenyat amb prou capacitat per proveir una xarxa de 50 comerços. Inicialment, està pensada per a les obertures més immediates, amb una plantilla de tres treballadors, que "anirà augmentant amb el volum de venda i de botigues obertes", assenyalen des de la companyia.

La producció local és un moviment estratègic per garantir el proveïment i mantenir la qualitat dels seus productes a la regió. "L'obertura d'aquesta planta de producció assenyala una fita en l'expansió de la marca, cosa que li permet operar amb més eficiència en el seu creixement internacional", ha assegurat la companyia. "Aquesta obertura a Toronto ens permet consolidar-nos a Amèrica del Nord i avaluar noves oportunitats al mercat nord-americà", assenyala Pablo Cabanillas, director general de la companyia des del mes de gener passat. El grup promociona les seves empanades, el preu de les quals oscil·la entre els 2,90 i els 5,95 euros segons els ingredients i la mida, com "un producte prèmium que destaca pel seu sabor i elaboració artesanal". Aquest creixement també es reflecteix en les seves expectatives financeres, que anticipen superar les vendes de 2024, assolint una xifra estimada de 12,3 milions d'euros en 2025.

Pablo Cabanillas director general de la cadena d'empanades Las Muns

La cadena, fundada el 2013 per Mariano Najles i Diego Rojas en Barcelona, compte amb més de 50 punts de venda a Espanya, amb presència en ciutats com Barcelona, Madrid, Màlaga, Alacant i València. Al mercat espanyol, el grup executa un pla de creixement que preveu entre 10 i 15 noves obertures per als dos anys que venen. A més, des de 2023, la marca ha impulsat la seva expansió internacional, obrint locals a Portugal -Lisboa i Porto, on té un acord d'expansió amb un soci franquiciat-, Andorra i Milà, i amb negociacions avançades a Alemanya, França i els Països Baixos.

Un dels factors clau en l'èxit de Las Muns és la seva aposta per la qualitat gurmet a les seves empanades. "A diferència d'altres marques del sector, la companyia s'ha especialitzat exclusivament en aquest producte, treballant amb ingredients d'alta qualitat i col·laborant amb xefs de renom com Nandu Jubany", afirmen en un comunicat.

La sostenibilitat també juga un paper crucial en els plans de la marca. Sempre que és possible, operen amb productes de proximitat, utilitzen packaging sostenible i treballen activament en la reducció del malbaratament alimentari, en línia amb el seu compromís ambiental.