Naturhouse ha tancat el primer semestre de 2024 amb un benefici net de 5,82 milions d'euros, la qual cosa suposa un 20,6% menys respecte als 7,3 milions d'euros aconseguits en el mateix període de l'any passat pel grup empresarial dedicat al sector de la dietètica i la nutrició, segons ha informat la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) aquest dilluns.
En concret, les vendes de la companyia s'han situat en els 27,9 milions d'euros, la qual cosa suposa una caiguda de l'1,8%. Així, Naturhouse avança que en el "context difícil actual" exploren nous verticals per dotar i actualitzar la seva presència al mercat, adaptant-se a la contínua demanda canviant dels consumidors.
D'aquesta forma, la facturació a Espanya es va situar en els 6,1 milions d'euros, la qual cosa suposa una alça de l'11,8%, mentre que a França va assolir els 10,3 milions d'euros, un 1,3% més; a Itàlia les vendes van baixar un 4,49% (8,6 milions d'euros) i a Polònia van caure un 1,35%, fins als 3 milions d'euros.
La companyia ha assenyalat que els conflictes bèl·lics d'Ucraïna i el Pròxim Orient continuen impactant en la demanda dels productes, així com la inflació, per la qual cosa el panorama econòmic continua sent "incert", i continuen adoptant polítiques de contenció de costos per mantenir uns nivells de rendibilitat adequats, sobretot, tenint en compte el context econòmic actual.
D'aquesta forma, a tancament del primer semestre de 2024, Naturhouse comptava amb presència activa a 29 països a través d'una xarxa de 1.386 centres, sent els seus mercats més rellevants França, Itàlia, Espanya i Polònia.