L'NBA està ultimant un acord de drets de televisió amb ESPN, Amazon i NBC per uns 76.000 milions de dòlars (uns 70.000 milions d'euros) en onze anys, segons informa The Wall Street Journal. A falta que es tanqui aquest acord, que entraria en vigor a partir de la temporada 2024-2025, suposaria la irrupció a l'NBA d'un gegant del streaming com Amazon en un moment en què les plataformes digitals estan apostant cada vegada més fort per l'esport.

En canvi, aquest acord significaria la sortida de l'NBA de Warner Bros. Discovery, que a través de TNT des de 1988 era un dels baluards televisius de la lliga, amb programes d'èxit com "Inside the NBA" amb Charles Barkley, Shaquille O'Neal i Kenny Smith.

Sempre segons The Wall Street Journal, l'NBA firmaria amb NBC per al voltant de 2.500 milions a l'any, la qual cosa donaria a aquesta cadena uns 100 partits per temporada. La meitat d'ells s'emetrien a la seva plataforma digital Peacock. Per la seva part, Amazon pagaria uns 1.800 milions per curs i tindria accés a partits de temporada regular, de playoff'y de play-in i del recentment estrenat NBA In-Season Tournament.

A més, Disney, a través d'ESPN, continuaria associada a l'NBA a canvi d'uns 2.600 milions per any. Disney conservaria els drets d'emissió de les Finals de la lliga, però el total de partits al llarg del curs que podria emetre descendiria respecte al seu actual acord.

7.000 milions anuals

En total, l'NBA rebria per drets televisius uns 7.000 milions cada any, la qual cosa suposa 2,5 vegades més que el seu acord actual, segons els càlculs del diari econòmic. Com a comparació, la NFL rep uns 10.000 milions per temporada. Un punt interessant d'aquest nou acord de l'NBA és que també inclouria els drets d'emissió de la WNBA just quan, impulsada pel fenomen de Caitlin Clark, la lliga femenina viu un important moment de creixement.