Neix Plesh, el 'Kit Kat saludable' amb segell barceloní
Plesh és una marca de barretes saludables feta amb proteïnes vegetals i riques en fibra
- Sara Casas
- Barcelona. Dijous, 10 d'abril de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

"Sortim al mercat amb un snack sa, innovador i nutritiu". Així defineix Jaume Betriain Plesh, una nova marca de barretes saludables sense sucres afegits, amb proteïnes vegetals i riques en fibra. L'emprenedor barceloní, que està al darrere de firmes com Ofertia i Flax&Kale, es va ajuntar ara fa un any amb Juan Umbert i Adrià Colominas, fundador de l'estudi Makeat, per crear un aliment equilibrat, nutritiu i sense haver de rebutjar a una recompensa poc saludable.
"Vam creure que hi havia una oportunitat de negoci perquè els tres fundadors veníem del món de l'alimentació i la gastronomia i ens costava molt trobar un producte bo, sa i nutritiu", explica Betriain, que afegeix que, després d'estar molts anys en diferents sectors innovant i desenvolupant en el camp de la gastronomia, van decidir emprendre per cobrir aquest forat vacant al mercat. "Sempre que vols un caprici per menjar ha de ser poc sa, i no volíem això", defensa l'emprenedor, per agregar que hi ha "tres o quatre marques al mercat que acaparen pràcticament tot el públic i tu quan busques un premi, una recompensa, t'acabes menjant 50 grams de sucre en pocs segons. Això no és un premi, és un càstig", sentencia.
Així, Betriain, Umbert i Colominas han llançat un nou producte que, en paraules seves, mescla gust, creativitat, innovació i ciència. De cara al públic, Plesh surt al mercat amb un parell de formats: paquets individuals amb dues barretes i amb bossetes petites. "La idea és seguir desenvolupant la formulació per crear nous productes, sempre buscant alternatives al sucre, però comencem amb 2 formats i un parell de sabors de cada un", destaca Betriain.
Pel que fa als sabors, els emprenedors han aconseguit repicar la textura del caramel perquè, quan la persona mengi Plesh, tingui la mateixa experiència que quan s'està menjant un Kinder Bueno, un Kit Kat o un Twix, segons comenten. "L'enfocament és que les persones puguin donar-se un plaer sense haver de tenir pics glucèmics. Apostem per aliments sans, rics en proteïna, amb bon gust i saciants", defensen.
Producció a Vic i Lleida
La companyia fa un any que està desenvolupant fórmules, produeixen a Catalunya --entre Vic i Lleida-- i la seva idea és començar a vendre tant en línia com en punts físics. "L'objectiu és estar present en el canal d'hostaleria, punts especialitzats com ara gimnasos i inclús benzineres. Volem sortir al mercat i estar en qualsevol lloc que sigui susceptible de ser consumit", argumenta. Pel que fa al preu, busquen que sigui "competitiu" i les barretes i bossetes rondaran entre els 1,49 euros i els 2 euros i poc, aproximadament.
La inversió inicial va ser d'uns 50.000 euros, ja han dut a terme una primera ronda d'inversió d'1 milió d'euros i la seva idea és facturar 1 milió d'euros l'any vinent. Amb una plantilla de 9 persones, en un inici estaran a Catalunya i més endavant la finalitat del negoci és arribar a tot Espanya i, posteriorment, fer el salt internacional.