Nestlé a Espanya va tancar el 2023 amb unes vendes al mercat interior de 1.526 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 5,3% en termes comparables sobre 2022, any en què la firma va desinvertir en el negoci de purés i de pizzes. La multinacional Suïssa d'alimentació i begudes destaca la consolidació del negoci a Espanya, així com el nou impuls a les seves exportacions, que van créixer un 8,3%, per valor de 970 milions d'euros. Això va donar com a resultat unes vendes totals de la filial espanyola de 2.496 milions d'euros, un 6,3% més que a l'exercici anterior.
A tancament de 2023, les exportacions que la firma realitza i que destina al mateix grup representen el 39% de les vendes totals de Nestlé a Espanya i el 60% de la producció de les fàbriques espanyoles. "Aquestes xifres són una bona mostra de l'alta competitivitat dels deu centres de producció que tenim a Espanya", destaca Jordi Llach, director general de Nestlé España. Nestlé està implantada en Pontecesures (Pontevedra), Sebares i Gijón (Astúries), La Penilla (Cantàbria), Miajadas (Càceres) i Ferrera del Duc (Badajoz), Girona i Viladrau (Girona), Reus (Tarragona) i Castellbisbal (Barcelona); a més de la seu corporativa que posseeix en Esplugues de Llobregat (Barcelona).
Per al conjunt de les instal·lacions, el 2023, Nestlé va realitzar "inversions rècord" que van superar els 78 milions d'euros, la xifra més elevada dels últims sis anys. La major part d'aquestes, 72 milions d'euros, es van invertir en l'àmbit de la producció i la resta, 6 milions d'euros, en les àrees d'administració, vendes i tecnologies de la informació, segons un comunicat. Per negocis, les partides més grans es van destinar a cafès, xocolates i al negoci de culinaris.
Sobre l'evolució de les diverses marques i segments d'activitat, la multinacional ha destacat "la bona evolució del sector de la restauració", en un any en el qual el sector de l'alimentació ha suportat la pressió inflacionista de les matèries primeres i a l'alça dels costos. Dins de la restauració es pot destacar "el creixement a doble dígit per tercer any consecutiu" de la línia Nestlé Waters que ha guanyat demanda dins del sector de l'hostaleria.
La innovació contribueix amb un 9,5%
En la divisió de cafès, de la qual Nestlè té fabricació a Espanya, ha destacat l'evolució en les gammes de cafè soluble i torrat. En la gamma de cafè soluble, Nescafé va invertir en una campanya de sostenibilitat per donar a conèixer que el 100% del seu cafè ja és de cultiu responsable i, entre els seus llançaments, la marca va innovar amb un nou format bossa per omplir els flascons de vidre. En el segment de càpsules de cafè, va destacar l'evolució de la gamma Starbucks com a motor de creixement. Per la seva part, Nespresso va créixer de forma sòlida gràcies al seu innovador sistema Vertuo, a les noves varietats llançades per al sistema original i al creixement del sistema professional al canal fora de la llar.
En totes les categories, la marca ha continuat introduint al mercat noves referències, de manera que els nous llançaments van contribuir al creixement i van aportar un 9,5% a les vendes locals, segons dades de la companyia. Es va deixar notar en especial en el negoci de cereals per a l'esmorzar amb llançaments com els cereals KitKat en el segment de sabor i els cereals Fitness 0% sucres afegits en el segment més saludable.
Per a la divisió dels productes plant-based, amb la marca Garden Gourmet, es van fer els llançaments de Sensational Filet i el Marine-style crispy filet. També destaca la millora de quota en els Noodles de Maggi i en el tomàquet fregit Solís, especialment en les varietats d'oli d'oliva i estil casolà.
"En un context marcat per la incertesa constant, hem continuat apostant, de forma decidida, per la innovació i per la sostenibilitat. Hem fet grans passos per avançar cap al nostre objectiu d'assolir les zero emissions netes el 2050 i accelerat la ruta cap a la descarbonització de les nostres operacions logístiques. Seguim convençuts que l'Alimentació Sostenible és el camí que hem de liderar", destaca Jordi Llach.