Nestlé ha posat el fermall d'or als primers tres mesos de 2023. En el primer trimestre, la companyia suïssa ha elevat la seva facturació fins als 23.946 milions d'euros (uns 23.470 milions de francs suïssos) gràcies a l'encariment dels productes de l'empresa. La pujada de preus es deu a un intent de pal·liar l'efecte de la inflació sobre els processos de producció de tots els productes de Nestlé. Davant de la pressió inflacionària, la companyia amb seu a Vevey s'ha decantat per elevar el preu final de tots els seus productes, sent aquesta una de les vies per poder contenir el 'cop' de la inflació en el compte de resultats.
Sigui com fos, Nestlé ha crescut en els tres primers mesos en totes les àrees comercials, una cosa que s'ha evidenciat en l'alça en les vendes, ingressos i beneficis. En el referit a la facturació, aquesta ha crescut per sobre del 5% en els tres primers mesos de l'exercici. Quant a les vendes, la firma dedicada a l'alimentació ha vist com van créixer més d'un 9% en el primer trimestre, descomptant l'impacte del tipus de canvi i les variacions del perímetre comptable de l'empresa, incloent-hi una alça de preu proper al 10%.
Nestlé creix a tots els mercats, menys a la Xina
Per àrees geogràfiques, Nestlé ha crescut a tots els mercats en els quals opera, a excepció de la Xina, on les vendes han retrocedit un 3,7%, fins als 1.337 milions d'euros. Malgrat que el país asiàtic ha reactivat la seva economia, aquesta està en un procés de recuperació respecte al passat exercici, quan tota la indústria i comerç del país es va paralitzar per la crisi sanitària.
D'altra banda, Llatinoamèrica va ser el mercat en el qual Nestlé va augmentar les seves vendes a més escala, fins als 3.093 milions d'euros, un 12,4% més respecte al primer trimestre del passat exercici. El segueix Amèrica del Nord, en el que l'empresa suïssa va veure com la facturació va créixer un 8,8% en termes interanuals, fins als 6.440 milions d'euros. Quant a Europa, aquest mercat també va ser positiu per a Nestlé, malgrat ser un dels més castigats per la pressió inflacionària i les pujades de tipus d'interès. Les vendes de la companyia van emergir un 5,3% a l'eurozona, fins als 4.980 milions d'euros. Quant a Àsia, Oceania i l'Àfrica, el creixement de les vendes va ser el menor respecte a la resta de mercats. En aquestes àrees, la facturació va créixer un 1% respecte al primer trimestre del passat exercici.
Les pujades de preus van ajudar a pal·liar la pressió inflacionària, apunten des de Nestlé
Quant a les diferents àrees de negoci, Nespresso va cedir un 2,2% en els primers tres mesos de l'any, fins als 1.600 milions d'euros. D'altra banda, la xifra de negoci de Nestlé Health Science va créixer un 11,6%, fins als 1.650 milions d'euros.
"Els esforços d'optimització de la cartera i la fixació responsable de preus van ajudar a compensar les pressions contínues de dos anys d'inflació de costos", va declarar Mark Schneider, conseller delegat de Nestlé.
Així mateix, l'executiu va indicar que, després d'un sòlid començament d'any, Nestlé confirma la seva perspectiva per a tot l'exercici, quan espera aconseguir un creixement orgànic de les vendes d'entre el 6% i el 8% i un marge de benefici operatiu subjacent d'entre el 17% i el 17,5%.
Del seu costat, la companyia espera que els seus guanys subjacents per acció en moneda constant augmentin entre un 6% i un 10%.