La plataforma de streaming Netflix ha anunciat canvis en els seus plans de subscripció a Espanya. La multinacional ha decidit eliminar el seu pla Bàsic a diversos països, incloent-hi Espanya, com a part de la seva estratègia per impulsar la filiació publicitària i fer que la plataforma sigui una "opció atractiva" per als anunciants.

Aquesta modificació implica que el pla Bàsic, que anteriorment permetia la reproducció sense anuncis per 7,99 euros al mes, serà eliminat en països com Alemanya, el Japó, Austràlia, Mèxic i el Brasil, a més d'Espanya. Per tant, els usuaris que busquin una opció econòmica només tindran accés al pla de subscripció amb anuncis, la qual cosa representa una pujada de 5 euros en comparació amb el pla Bàsic anterior.

Netflix ha comunicat que l'eliminació d'aquest pla Bàsic serà gradual i estarà orientat a nous usuaris i a aquells que tornin a registrar-se. Per contra, els usuaris actuals que ja tenen el pla Bàsic podran mantenir la seva subscripció, encara que aquesta opció ja no estarà disponible per a nous subscriptors.

Plans de subscripció de Netflix

Amb l'eliminació del pla Bàsic, ara queden 3 plans disponibles per subscriure's a la plataforma.

  1. Estàndard amb anuncis per 5,49 euros al mes: inclou anuncis, pràcticament totes les pel·lícules i sèries estan disponibles i té jocs mòbils il·limitats. Permet veure continguts a dos dispositius compatibles alhora i en qualitat Full HD.
     
  2. Estàndard per 12,99 euros mensuals: compta amb pel·lícules, sèries i jocs mòbils il·limitats i sense anuncis. Es pot veure en dos dispositius compatibles alhora de la mateixa llar, en els que es pot descarregar els continguts i en qualitat Full HD. El pla estàndard dona l'opció d'afegir fins a un nou subscriptor que no convisqui a la llar.
     
  3. Prèmium, per 17,99 euros al mes: inclou pel·lícules, sèries i jocs mòbils il·limitats i sense anuncis. Aquest pla permet veure continguts a quatre dispositius compatibles alhora i en qualitat Ultra HD. La subscripció prèmium permet afegir fins a dues subscripcions extra que no convisquin a la llar.

Rècord de subscripcions

Netflix va registrar un benefici net de 1.677 milions de dòlars (1.588 milions d'euros) en el tercer trimestre de l'any, la qual cosa representa un avenç del 20% respecte del resultat del mateix període de l'any anterior. En concret, la companyia va tancar el tercer trimestre amb un total de 247,15 milions de subscriptors, la qual cosa suposa un increment de 8,76 milions respecte del segon trimestre, l'avenç trimestral més gran des de 2020, i suposa un augment de 24 milions d'usuaris de pagament en un any.

D'aquesta manera, els ingressos de Netflix entre juliol i setembre van sumar 8.542 milions de dòlars (8.090 milions d'euros), un 7,8% més que en el tercer trimestre de l'any passat, un fet que l'empresa va atribuir al creixement del nombre d'abonats després d'implementar la seva nova política sobre contrasenyes compartides, així com a l'expansió continuada del streaming a nivell mundial. En aquest sentit, ha indicat que en el tercer trimestre els abonats de plans publicitaris van augmentar gairebé un 70% i ara representen aproximadament el 30% de tots els nous subscriptors als països amb aquest tipus de categoria.

D'altra banda, la plataforma va anunciar un ajustament en les tarifes aplicades als Estats Units, el Regne Unit i França. D'aquesta manera, als EUA la companyia mantindrà en 6,99 dòlars i en 15,49 dòlars els seus plans publicitaris i estàndard, respectivament, mentre que el bàsic passarà a costar 11,99 dòlars i el Prèmium 22,99 dòlars. Al Regne Unit i França es mantindran els preus dels plans amb anuncis (4,99 lliures i 5,99 euros) i estàndard (10,99 lliures i 13,49 euros), mentre les tarifes del pla bàsic passaran a ser, respectivament, de 7,99 lliures i 10,99 euros, mentre que en el cas de plans prèmium seran de 17,99 lliures i 19,99 euros.